Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΑΘΗΜΑ



 ΟΡΥΚΤΟΛΟΓΙΚΟ -ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Τα μουσεία, Ορυκτολογικό και Παλαιοντολογικό, του Πανεπιστημίου Αθηνών (Γεωλογική σχολή) επισκέφτηκαν οι μαθητές της Α’ τάξης την Τρίτη 18 Μαρτίου.


Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και παρακολούθησαν διαδοχικά ενδιαφέροντα προγράμματα τα οποία είχαν σχέση με τα ορυκτά και τα απολιθώματα ζώων. Παραμονή που έγινε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα αφού άνθρωποι που υποδέχθηκαν  ήταν πολύ ευγενικοί και φρόντισαν να λύσουν οποιαδήποτε απορία.
Το Ορυκτολογικό μουσείο έχει από τις μεγαλύτερες συλλογές πετρωμάτων στον κόσμο. Ο επισκέπτης κυριολεκτικά εντυπωσιάζεται από τα χρώματα και τα σχήματα των πετρωμάτων.
Η ξενάγηση άρχισε εξηγώντας τι είναι ορυκτό ενώ στη συνέχεια έδειξαν πολλά από αυτά από την τεράστια συλλογή τους. Κυρίως μας παρουσίασαν πετρώματα της Ελλάδας που είναι ιδιαίτερα πλούσια και ειδικά το Λαύριο που έχει ορισμένα ορυκτά τα οποία υπάρχουν μόνο εκεί και πουθενά αλλού στον κόσμο.
Ενδιαφέρον είχε η ξενάγηση που έδειχνε ένα πέτρωμα και πως χρησιμοποιείται από τους ανθρώπους. Για παράδειγμα ο Βωξίτης μας δίνει το αλουμίνιο που γίνεται συσκευασία αναψυκτικού ή παράθυρα.
Το εντυπωσιακότερο πέτρωμα είναι ένας μεγάλου μεγέθους Αμέθυστος και σπάνιος όπως μας είπαν, καθώς και τα φθορίζοντα ορυκτά. 
Βρισκόντουσαν,τα φθορίζοντα, σε ειδική αίθουσα. Στο απόλυτο σκοτάδι, ρίχνοντάς τους ειδική ακτινοβολία έκπεμπε το καθένα το χρώμα του. Τα πολλά και έντονα χρώματα που εμφανίστηκαν δημιουργούσαν γοητευτική εικόνα.
Μεγάλη εντύπωση έκαναν και οι πολύτιμοι και ημιπολύτιμοι λίθοι, ιδιαίτερα στα κορίτσια!
Στο Παλαιοντολογικό μουσείο ο ξεναγός παρουσίασε απολιθώματα ζώων που υπήρχαν στην Ελλάδα τους προϊστορικούς χρόνους, όπως οι τεράστιοι Ελέφαντες. Ζώα που εξελίχθηκαν και υπάρχουν στον τόπο μας, όπως τα ελάφια. Εντυπωσίασε το ομοίωμα της τεράστιας χελώνας καθώς και των μικρόσωμων, ελέφαντα και ιπποπόταμου, που τα απολιθώματά τους βρέθηκαν στην Κύπρο.
Ενδιαφέρουσα εμπειρία είναι το κομμάτι εδάφους που περιέχει  διάφορα οστά από πολλά ζώα και έγινε παρουσίαση με ποιο τρόπο ελευθερώνουν το οστό από το έδαφος.
Στο τέλος της επίσκεψης υπήρχε  και μια δραστηριότητα. Σε ειδικό χώρο τα παιδιά έσκαψαν για να ανακαλύψουν οστά που κρύβονταν κάτω από το έδαφος. Υπήρχαν θαμμένα οστά ζώων που προηγουμένως είχαν δει κατά την ξενάγηση. Και με βάσει τα οστά που βρίσκανε εντοπίζανε το μέρος του σώματος και το ζώο που ανήκε. Από ορισμένα οστά όπως το μηριαίο υπολογίζανε και το μέγεθος του ζώου.
Για τα παιδιά ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία, που  θα θέλανε να ξαναζήσουν  σε παρόμοιο μουσείο… 

ΣΤΡΑΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΕΛΛΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΕΛΕΓΡΑΤΗ, ΝΙΚΟΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητοί συνάδελφοι, τα συγχαρητήρια μου για το blog σας, διαβάζοντας τις περιγραφές για τις επισκέψεις ανακάλυψα χώρους δημιουργικούς για να πάει και το σχολείο μου. Το πιστοποιούν οι ζεστές περιγραφές των παιδιών που φανερώνουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επισκέψεων. Χαίρομαι που δημόσια ιδρύματα, του Πανεπιστημίου τα μουσεία, που εκπονούν ποιοτικά προγράμματα και από τις περιγραφές σας δείχνουν ανώτερα των ιδιωτικών που είναι πιο πολύ θέαμα και ελάχιστα μάθηση.
    Τα συγχαρητήρια γα τα παιδιά σας που τους μάθατε να γράφουν και τους δίνετε την δυνατότητα να φανερώνουν τις αρετές τους.
    Συγνώμη για την ανωνυμία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή