Σάββατο, 11 Ιουνίου 2016

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

Μειώσεις στις ώρες διδασκαλίας περιλαμβάνει το ωρολόγιο πρόγραμμα του γυμνασίου την νέα σχολική χρονιά, οι οποίες από 35 μειώνονται σε 32 την εβδομάδα.   Στο πλαίσιο των αλλαγών στο γυμνάσιο, το υπουργείο Παιδείας, ανακοίνωσε την αύξηση της διάρκειας του σχολικού έτους, την διαίρεση του σε δύο τετράμηνα, τον περιορισμό της διδασκόμενης ύλης και των γραπτά εξεταζόμενων μαθημάτων. 

Οι αλλαγές που έγιναν και προετοιμάζονται να γίνουν, κατά το υπουργείο, αποσκοπούν  στην «δημιουργία ενός σχολείου δημιουργικού και συνεργατικού, που θα κινεί την περιέργεια των παιδιών για τη γνώση και θα κερδίζει το ενδιαφέρον τους για τη μαθησιακή διαδικασία». Με αποτέλεσμα, όπως αναφέρει,  την υψηλή μάθηση, την όξυνση της κριτικής σκέψης, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την εμπέδωση δημοκρατικών αξιών.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα που πρόκειται να εφαρμοστεί το σχολικό έτος  2016-17 (ΦΕΚ 1640/Β/9-6-2016) περιλαμβάνει την κατάργηση των βιωματικών δράσεων (projects) σε όλες τις τάξεις. Αφαιρεί από την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα μία ώρα από κάθε τάξη. Μειώνει από μία ώρα την Βιολογία και την Γεωγραφία στην Α΄ τάξη και την Οικιακή Οικονομία στην Β΄ τάξη.  Προστίθεται μία ώρα στην Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης. Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναλυτικά βρίσκεται ΕΔΩ.
Στις τρεις ώρες του μειωμένου ωραρίου μπορούν να πραγματοποιηθούν πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας καθώς και η ενισχυτική διδασκαλία.  Παράλληλα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για συνεργασίες μεταξύ τους με στόχο τον από κοινού σχεδιασμό δράσεων, διδακτικού υλικού κλπ., για ενδοσχολικές και διασχολικές επιμορφώσεις και για παιδαγωγικές συνεδριάσεις. Εκκρεμούν οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι που ορίζουν τον τρόπο υλοποίησής τους.  
Το σχολικό έτος διαιρείται σε  δύο τετράμηνα αντί των τριών τριμήνων που ίσχυε . Διατηρείται η υπάρχουσα αξιολογική κλίμακα και μόνον σε ορισμένα γυμνάσια, πιλοτικά, θα εφαρμοστεί η εξατομικευμένη περιγραφική αξιολόγηση, η οποία θα συνοδεύσει την αριθμητική. Η λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους θα γίνεται στο τέλος Μαΐου.
Περιορίζονται τα μαθήματα που εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις (δεν έχουν ανακοινωθεί τα μαθήματα). Η αξιολόγηση των μαθητών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους προφορικούς βαθμούς των τετράμηνων. Τα ωριαία διαγωνίσματα (τα λεγόμενα «πρόχειρα») είναι υποχρεωτικά για όλα τα μαθήματα μόνον για το Α΄ τετράμηνο. Στο Β΄ τετράμηνο μόνον στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα είναι υποχρεωτικό το ωριαίο διαγώνισμα ή εναλλακτικά, μια συνθετική εργασία. Περιορίζεται και η ύλη των διδασκόμενων μαθημάτων. Πρόκειται να αφαιρεθούν οι ενότητες που κρίνονται λιγότερο αναγκαίες και όσες επικαλύπτονται από άλλα μαθήματα. Την απόφαση θα λάβουν επιτροπές στο πλαίσιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

4 σχόλια:

  1. Πληροφόρηση για τον τρόπο διδασκαλίας υπάρχει; Εκεί το πρόβλημα είναι τεράστιο. Αποτελεί την κύρια πληγή που αποτρέπει τους μαθητές για μάθηση. Ενισχύει όμως την φροντιστηριακή εκπαίδευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο τρόπος διδασκαλίας δεν επιβάλλεται αλλά εξαρτάται από τον διδάσκοντα. Αλλάζει μόνο αν ο διδάσκων επιμορφωθεί σχετικά και αποκτήσει αντίστοιχα ερεθίσματα ..... εδώ οι ώρες διδασκαλίας μειώνονται τόσο σε ορισμένα μαθήματα που μετά από μια εβδομάδα δεν θα θυμάται ούτε ο διδάσκων ούτε οι μαθητές του ποιος είναι ποιος........ πόσο μάλλον θα υπάρχει δυνατότητα για προχωρημένο τρόπο διδασκαλίας......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στην Ευρώπη, κατά κανόνα, οι μαθητές που διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά, μια γλώσσα ξένη και σύνθετη ως προς τις μητρικές τους, μπορούν και συντάσσουν προτάσεις από τον δεύτερο χρόνο. Στην Ελλάδα διδάσκονται έξι χρόνια Αρχαία, που δεν είναι ξένη γλώσσα, και κατά κανόνα, δυσκολεύονται στην Γ΄ λυκείου να συντάξουν πρόταση. Προφανώς φταίει η μέθοδος διδασκαλίας που επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς να την διδάξουν καθώς και η επιλογή των κειμένων που κάνουν το μάθημα απωθητικό. Σίγουρα υπάρχουν και κακοί εκπαιδευτικοί αλλά αποτελούν την εξαίρεση του κανόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νικολαΐδης Γιάννης12 Ιουνίου 2016 - 2:49 μ.μ.

    Καλύψατε με το πιο αντικειμενικό τρόπο το Νέο Γυμνάσιο. Δώσατε τις πραγματικές διαστάσεις των αλλαγών. Ξεφύγατε από τις σκοπέλους της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης, ενισχύοντας την αξιοπιστία του μπλογκ. Σας εύχομαι πάντα επιτυχίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή