Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Τα μαθήματα που εξετάζονται με γραπτές εξετάσεις, ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών, το πότε παραπέμπονται ή επαναλαμβάνουν την τάξη, η διάρκεια του διδακτικού έτους, είναι από τις αποφάσεις που περιλαμβάνονται στο Προεδρικό Διάταγμα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για το γυμνάσιο.
Οι βασικές αλλαγές που υλοποιούνται το νέο σχολικό έτος είναι:

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Η διδακτική περίοδος χωρίζεται σε δύο τετράμηνα. Το Α΄ διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και το Β΄ από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.
Ο Ιούνιος είναι μήνας εξετάσεων και περιλαμβάνει τις γραπτές στα εξεταζόμενα τέσσερα  μαθήματα, ακολουθεί η υποστηρικτική (ενισχυτική) διδασκαλία στα μαθήματα που δεν ευοδώθηκε η προσπάθεια των μαθητών για την προαγωγή τους στην επόμενη τάξη ή την απόλυσή τους και τέλος οι επαναληπτικές εξετάσεις στα  μαθήματα που υστέρησαν.
Η υποστηρικτική (ενισχυτική) διδασκαλία έχει διάρκεια πέντε έως δέκα (5-10) διδακτικές ώρες, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών και ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του σχολείου.

ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Τα μαθήματα ταξινομούνται σε τρεις ομάδες.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα μαθήματα: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία-Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6)Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία.
Η τρίτη ομάδα περιλαμβάνει τα μαθήματα: 1) Τεχνολογία - Πληροφορική, 2) Μουσική – Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή, σε κάθε τετράμηνο, συνεκτιμώνται τα κριτήρια:
α) Η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα, όπως,  για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες , την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα.
β) Οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά.
γ) Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες.
δ) Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι οποίες είναι προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης και καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα για την οποία έχουν διατεθεί μέχρι τέσσερις (4) διδακτικές ώρες. Μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.
ε) Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ), οι οποίες δεν υπερβαίνουν τις τρεις (3) ανά μάθημα για κάθε τετράμηνο,  διαρκούν το πολύ δέκα (10) λεπτά και τα ερωτήματα αναφέρονται στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.
Στα μαθήματα της πρώτης ομάδας  διενεργείται μόνο μια ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Στα μαθήματα της δεύτερης ομάδας διενεργείται μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου, ενώ στο δεύτερο μπορεί να αντικατασταθεί με μια συνθετική δημιουργική εργασία μικρής έκτασης των μαθητών. Στα μαθήματα της τρίτης ομάδας δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.

ΒΑΘΜΟΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ

Στα μαθήματα της πρώτης ομάδας ο βαθμός της ετήσιας επίδοσης είναι το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου καθώς και της γραπτής εξέτασης.
Στα μαθήματα της δεύτερης και της τρίτης ομάδας ο βαθμός της ετήσιας επίδοσης είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου.
Ο μαθητής προάγεται ή απολύεται όταν έχει:
σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10),
βαθμό ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα της πρώτης ομάδας τουλάχιστον οκτώ (08) και παράλληλα συνολικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Διαφορετικά παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α΄ και Β΄ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής, τότε επαναλαμβάνει την τάξη. Ο μαθητής της Γ΄ τάξης που δεν κριθεί άξιος απόλυσης, τότε δύναται να προσέλθει σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10) καθώς και σε εξετάσεις επόμενου σχολικού έτους.
Στην περίπτωση που εξάγεται για μαθητή απορριπτικό αποτέλεσμα σε κλάδο μαθήματος και ο συνολικός βαθμός στο μάθημα ως μέσος όρος των βαθμών των κλάδων είναι επίσης απορριπτικός, ο μαθητής αυτός παραπέμπεται μόνο στον κλάδο του μαθήματος στον οποίον υστέρησε. Η ταξινόμηση των μαθημάτων σε κλάδους βρίσκεται ΕΔΩ.
Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι εξετάζονται με βάση τις διατάξεις της με αρ. πρωτ. 28722/Γ2/12-3-2010 Υ.Α. (Β΄ 276), προάγονται ή απολύονται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 εδαφίου α (ii) της ενότητας με τίτλο «Βαθμός ετήσιας επίδοσης» της παρούσας εγκυκλίου με μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου βαθμών ετήσιας επίδοσης σε "τουλάχιστον έντεκα (11)".

ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Οι Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που είχαν εισαχθεί πριν τρία χρόνια στο γυμνάσιο, αποτελούν πλέον τρόπο εργασίας, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων. Ειδικότερα:
Στην Α’ τάξη του γυμνασίου και συγκεκριμένα στη Γλωσσική Διδασκαλία, οι δύο πρώτες ενότητες του σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών με το νέο τους σχολείο. Στόχος, σύμφωνα με την ανακοίνωση είναι οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος να αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.
Στην Β’ και την Γ’ τάξη οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β’ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ’ τάξης. Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.
Στην «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού» της Γ’ τάξης, οι υπεύθυνοι του  ΚΕ.ΣΥ.Π. (Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού) πραγματοποιούν αναλυτική ενημέρωση στους μαθητές για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο, συνοδευόμενες με σχετικές βιωματικές δραστηριότητες.

ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ

Εκκρεμούν οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για την ύλη των μαθημάτων και για τον τρόπο που πρόκειται να υλοποιηθεί η αξιοποίηση του διαθέσιμου τρίωρου που δημιουργήθηκε στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

ΣΣ. Σχετική προηγούμενη δημοσίευση από ΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ βρίσκεται ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου