Δευτέρα, 17 Απριλίου 2017

Για βραδιά κινηματογράφου

Ποπκόρν

Πολύ εύκολο στην παρασκευή, ιδανικό σνακ για βραδιά κινηματογράφου με τους φίλους, οικονομικό και θρεπτικό αν το φτιάξουμε μόνοι μας και δεν το πάρουμε έτοιμο!

Τι θα χρειαστούμε
  • Σπόρους καλαμποκιού
  • Ελαιόλαδο
  • Αλάτι (κατά προτίμηση)  
Ας το φτιάξουμε!

Σε μια κατσαρόλα (μεγάλη ή μικρή, ανάλογα με την ποσότητα που θέλουμε να φτιάξουμε) που να κλείνει με καπάκι, βάζουμε ελαιόλαδο, τόσο όσο να καλυφθεί ο πάτος.  Ανάβουμε το μάτι της κουζίνας σε υψηλή θερμοκρασία και αφήνουμε το λάδι να ζεσταθεί για 1-2 λεπτά. Στη συνέχεια, προσθέτουμε το καλαμπόκι  (επίσης μέχρι να καλυφθεί ο πάτος) και κουνάμε ελαφρώς την κατσαρόλα έτσι ώστε να απλωθεί ομοιόμορφα και να καλυφθεί με το ελαιόλαδο. Κλείνουμε την κατσαρόλα και …περιμένουμε. Μετά από λίγο, το καλαμπόκι θα αρχίσει να σκάει! Όσο το ποπκορν γίνεται, κουνάμε ελαφρώς την κατσαρόλα πάνω στο μάτι, ανά διαστήματα, έτσι ώστε να πέσουν όλα τα σποράκια στον πάτο. Μόλις ο ήχος απ΄ τα ποπκορν αραιώσει σημαντικά, βγάζουμε την κατσαρόλα και την αφήνουμε λίγο ακόμα με κλειστό καπάκι μέχρι να σταματήσει τελείως ο ήχος. Ανοίγουμε το καπάκι και είναι έτοιμα!
Σερβίρουμε σ' ένα μεγάλο μπολ και αν θέλουμε προσθέτουμε λίγο αλάτι.

 Τι να προσέξουμε

Το καλαμπόκι που θα βάλουμε πρέπει να καλύψει τον πάτο και να απλωθεί χωρίς όμως τα σποράκια να είναι τόσα πολλά που να είναι το ένα πάνω στο άλλο. Όταν είναι πολλά, μέχρι να γίνουν όλα, τα υπόλοιπα θα αρχίσουν να κολλάνε στον πάτο. Γι' αυτό στην αρχή αν δεν είμαστε σίγουροι είναι καλύτερα να βάλουμε λίγο λιγότερα!

 Διατροφική αξία

Το καλαμπόκι ανήκει στην ομάδα των δημητριακών λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας του σε υδατάνθρακες. Είναι μια τροφή πλούσια σε ενέργεια που έχει όμως ελάχιστα λιπαρά. Είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες,  βιταμίνες (φολικό οξύ, βιταμίνες του συμπλέγματος Β κ.α.) και ανόργανα άλατα (φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο κ.α.). 
Το σπιτικό ποπκορν διατηρεί  τα  περισσότερα από αυτά  τα χαρακτηριστικά αν φτιαχτεί με λίγο ελαιόλαδο και λίγο αλάτι. Η ενέργεια που μας δίνει είναι μόλις 40 – 50 θερμίδες ανά φλιτζάνι.  Αντίθετα το ποπκορν  που αγοράζουμε απ΄ έξω είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, λόγω τις μεγάλης περιεκτικότητας σε βούτυρο, έχει πολύ αλάτι και πολύ περισσότερες θερμίδες (μία μεσαία συσκευασία στο σινεμά έχει περίπου 500 θερμίδες).

ΠΗΓΗ: ΕΥΖΗΝ - Πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με αποδέκτη το μαθητικό πληθυσμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου