Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017

Φτιάξε το Πιάτο σου (2)

Βάλε τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σου!
Σίγουρα γνωρίζεις ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών έχει πολλά οφέλη για την υγεία σου. Ήξερες όμως ότι υπάρχουν πολλοί έξυπνοι τρόποι για τα εντάξεις στην καθημερινή σου διατροφή; Δες παρακάτω κάποιους από αυτούς:


  • Ανακάλυψε τα φρούτα και τα λαχανικά που σου αρέσουν! Δεν είναι ανάγκη να καταναλώνεις όλα τα φρούτα και τα λαχανικά για να αποκομίσεις τα οφέλη τους. Ναι, σωστά διάβασες! Διάλεξε τα αγαπημένα σου (σκέψου... σίγουρα θα υπάρχουν!) και ζήτησε από την οικογένειά σου να τα προμηθεύεται συχνά. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι πάντα διαθέσιμα στο σπίτι, όποτε θελήσεις να τα καταναλώσεις.
  • Πρόσθεσε φρούτα και λαχανικά στα αγαπημένα σου τρόφιμα! Για παράδειγμα, δοκίμασε να προσθέσεις λαχανικά στο τοστ σου, στην αγαπημένη σου σπιτική πίτσα ή σε μαγειρεμένο ρύζι και δημιούργησε ένα πολύχρωμο ριζότο. Αν πάλι σου αρέσουν τα γλυκά, φτιάξε ένα νόστιμο και θρεπτικό επιδόρπιο στο σπίτι, προσθέτονταςψιλοκομμένα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα σε γιαούρτι ή στα αγαπημένα σου δημητριακά.
  • Συνόδευσε τα γεύματά σου με λαχανικά! Ήξερες ότι τα λαχανικά σε χορταίνουν και σε βοηθούν να ελέγξεις καλύτερα την ποσότητα της τροφής που καταναλώνεις; Όταν, λοιπόν, υπάρχει έτοιμη σαλάτα στο τραπέζι, φρόντισε να την εκμεταλλευτείς, γεμίζοντας με αυτήν το μισό σου πιάτο. Αν ετοιμάζεις μόνος/η σου τα γεύματά σου, διάλεξε λαχανικά που δεν απαιτούν μεγάλη προετοιμασία, όπως η ντομάτα, το αγγούρι, το καρότο και οι πιπεριές.
  • Ξεδίψασε καταναλώνοντας τους δικούς σου χειροποίητους χυμούς φρούτων! Γιατί να αγοράσεις έτοιμους χυμούς όταν μπορείς να φτιάξεις τους δικούς σου; Με τόσα πολλά φρούτα που υπάρχουν σκέψου πόσα διαφορετικά και πρωτότυπα είδη χυμών μπορείς να φτιάξεις στο σπίτι, χρησιμοποιώντας υλικά όπως τσάι, γάλα, ξηρούς καρπούς ή μέλι και βάζοντας τη φαντασία σου να δουλέψει.
  • Πάρε μαζί σου κάποιο φρούτο όταν φεύγεις από το σπίτι! Τα φρούτα αποτελούν ένα γευστικό και θρεπτικό σνακ που μπορείς πάντα να έχεις μέσα στην τσάντα σου και να καταναλώσεις σε περίπτωση που πεινάσεις όταν είσαι εκτός σπιτιού. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα χρειαστεί να αγοράσεις ό,τι βρεις μπροστά σου για να καλύψεις την πείνα σου και παράλληλα θα εξοικονομήσεις το χαρτζιλίκι σου.
  • Κατανάλωσε φρούτα και λαχανικά όταν βγαίνεις έξω! Όταν βγαίνεις έξω για φαγητό, φρόντισε να συνοδεύεις πάντα το γεύμα σου με σαλάτα, ενώ για επιδόρπιο μπορείς να επιλέξεις μια δροσερή φρουτοσαλάτα ή να προσθέσεις φρέσκα φρούτα στο αγαπημένο σου frozenyoghurt. Αν θελήσεις να πιείς κάτι, θυμήσου ότι ένας φυσικός χυμός φρούτων θα σε ξεδιψάσει και αποτελεί μια καλύτερη επιλογή σε σχέση με τα αναψυκτικά.
  •  Επίλεξε μια σαλάτα για βραδινό γεύμα! Ήξερες ότι μια σαλάτα λαχανικών με κάποιο αμυλούχο τρόφιμο (π.χ. ψωμί, φρυγανιά ή παξιμάδι), κάποιο πρωτεϊνούχο τρόφιμο (π.χ. κοτόπουλο, αβγό ή τυρί) και λίγο ελαιόλαδο αποτελεί ένα πλήρες γεύμα; Πειραματίσου, λοιπόν, με τα υλικά που υπάρχουν στο σπίτι ή με το φαγητό που έχει περισσέψει από το μεσημέρι και φτιάξε τις δικές σου πρωτότυπες σαλάτες για βραδινό.
ΠΗΓΗ: ΕΥΖΗΝ - Πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με αποδέκτη το μαθητικό πληθυσμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου