2ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
«Γρίφοι και Μαθηματικά» είναι το θέμα του 2ου Πανελλήνιου Μαθηματικού Διαγωνισμού για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Αφορά την δημιουργία γρίφων και την συνδεσή τους με τα μαθηματικά. Διοργανωτής το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Στόχος του διαγωνισμού είναι να βοηθήσει τους μαθητές
να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν τον μαθηματικό τρόπο σκέψης,
ανακαλύπτοντας εφαρμογές των Μαθηματικών σε διαφορετικά πεδία της
πραγματικής ζωής. Να συνειδητοποιήσουν
ότι τα Μαθηματικά δεν είναι απλά ένα ακόμη σχολικό μάθημα, αλλά πολύ
περισσότερο ένας κώδικας επικοινωνίας, μια γλώσσα έκφρασης και ένα
εργαλείο κατανόησης του περιβάλλοντος και της ζωής μας.
Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές (ή ομάδες μαθητών) πρέπει να δημιουργήσουν
ένα γρίφο μέσω μιας ιστορίας ή ενός προβλήματος, τον οποίο θα επιλύσουν
αναλύοντας τη μαθηματική και λογική δομή της σκέψης που χρησιμοποίησαν.
Στην εργασία που θα συντάξουν να αναλύσουν τον μαθηματικό τρόπο σκέψης
περιγράφοντας τον τρόπο που εφαρμόζονται τα Μαθηματικά στη συγκεκριμένη
σπαζοκεφαλιά - αίνιγμα - γρίφο. Τα κείμενα μπορούν να περιλαμβάνουν για
παράδειγμα μαθηματικούς γρίφους ή κουίζ, αστυνομικούς γρίφους,
αινίγματα, παράδοξα, προβλήματα εύρεσης κρυμμένου θησαυρού, κώδικες
κρυπτογράφησης ή aποκρυπτογράφησης. Το ζητούμενο είναι η εργασία να έχει
ως κεντρικό άξονα τη Μαθηματική Λογική και την εύρεση της λύσης μέσα
από λογικά βήματα, αναδεικνύοντας τον σημαίνοντα ρόλο που έχει ο
μαθηματικός τρόπος ανάλυσης στη διερεύνηση και επίλυση γρίφων και
προβλημάτων.
Μπορούν, αν επιθυμούν, να συνοδεύουν το κείμενο με εικόνες,
σχεδιαγράμματα, φωτογραφίες ή βίντεο. Η πρωτοτυπία στην επιλογή του
θέματος και του τρόπου ανάπτυξης αποτελούν τα βασικά στοιχεία
αξιολόγησης κάθε εργασίας. Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγηση τα παρακάτω:
• Η πρωτοτυπία του θέματος και των ιδεών που παρουσιάζονται.
• Η δημιουργικότητα και τα καινοτόμα στοιχεία στα έργα των μαθητών.
• Η ποιότητα της παρουσίασης (σαφήνεια, χρήση βοηθητικού υλικού, δομή της εργασίας, η αναφορά των πηγών).
• Η αναγνώριση και η ανάδειξη των Μαθηματικών δομών στο γρίφο που παρουσιάζεται.
• Η τεκμηριωμένη ανάλυση των Μαθηματικών ισχυρισμών με βάση τις γνώσεις
της βαθμίδας στην οποία ανήκει ο μαθητής (Γυμνάσιο - Λύκειο).
• Η ορθή χρήση της Μαθηματικής γλώσσας και ορολογίας που χρησιμοποιήθηκαν.
Αναλυτικά οι οδηγίες του διαγωνισμού αναγράφονται στην ιστοσελίδα: http://gym-eνsch-n-smyrn.att.sch.gr/ .
Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στη διεύθυνση: gymeνsch@sch.gr, με την ένδειξη: Για τον Μαθηματικό Διαγωνισμό.
Οι συμμετοχές πρέπει να αποσταλούν ως τις 10 Απριλίου 2015, μέσω του σχολείου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση gymeνsch@sch.gr, με την ένδειξη: Συμμετοχή για τον Μαθηματικό Διαγωνισμόή ταχυδρομικά στη διεύθυνση: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Λέσβου 4, Νέα Σμύρνη (17123).
Οι εργασίες αξιολογούνται από Επιτροπή του Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Βραβεύονται οι
τρεις καλύτερες εργασίες (ατομικές ή ομαδικές) για το Γυμνάσιο και
αντίστοιχα για το Λύκειο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου