Σάββατο 7 Μαΐου 2016

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΟΜΕΝΗ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Συμμετοχή στον διαγωνισμό "Κάντο ν' ακουστεί" με την δημιουργία τραγουδιού, είχε το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας. Ένα τραγούδι, "Τα παιδιά στην Ειδομένη", του οποίου οι στίχοι, η μελοποίηση, η ερμηνεία και το κείμενο του φινάλε ήταν δημιουργία μαθητών της Β΄τάξης. 
Αναφέρεται στον εξαναγκασμό των ανθρώπων να αλλάξουν τόπο και στην ελπίδα να δημιουργήσουν μια νέα ζωή. Επηρεασμένο από την εικόνα των παιδιών της Ειδομένης και την προσφυγική πορεία τους. 
Πατήστε ΕΔΩ για να ακούσετε το τραγούδι.
Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ξεκίνησε από την δημοσιοποίησή του στην ιστοσελίδα «το διάλειμμα». Τρεις μαθήτριες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την δημιουργία τραγουδιού. Ενθαρρύνθηκαν, από τον καθηγητή Ανδρέα Μακρογκίκα και τους προτάθηκε μια διαδικασία, που ως αρχή περιελάμβανε την γραφή των στίχων, με θέμα που να τους συγκινεί. Μερικές μέρες αργότερα ήταν έτοιμοι οι στίχοι, γραμμένοι από τις μαθήτριες: Κατερίνα Ματεγάκη και Σταυρούλα Κωνσταντίνου. Μαζί τους ήταν και η  μαθήτρια Ειρήνη Μακρή, που σπουδάζει μουσική και παίζει κιθάρα, για την μουσική σύνθεση. Συνολικά συγκεντρώθηκαν πέντε μαθήτριες για την δημιουργία και την ερμηνεία του τραγουδιού οι: Κατερίνα Ματεγάκη, Σταυρούλα Κωνσταντίνου, Ειρήνη Μακρή, Ουέντι Μπουχούρη, Χρυσάνθη Κυριακοπούλου. Στην συνέχεια η τραγουδίστρια Julie Massino δίδαξε δωρεάν ένα μάθημα ορθοφωνίας του τραγουδιού στα παιδιά.
Ακούγοντας το τραγούδι και άλλα παιδιά ενθουσιάστηκαν και θέλησαν να λάβουν μέρος με την δημιουργία νέων τραγουδιών. Δυνατότητα δεύτερης συμμετοχής υπήρχε με ραδιοφωνικό μήνυμα και με θέμα, αν είναι δυνατό, ίδιο με το τραγούδι. Ανταποκρίθηκαν δύο παιδιά, οι μαθητές: Ιλάρια Ντάκα και Χρήστος Γκάνεμ, στη συνέχεια συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν το τελικό σενάριο και στην πορεία προστέθηκε και η μαθήτρια Ευαγγελία Κουσίδη που το έντυσε μουσικά.
Το τραγούδι κατά την εγγραφή στο studio του Χρήστου Παπαδόπουλου είχε διάρκεια περίπου 90’’ και δεν υπήρχε η δυνατότητα να το μεγαλώσουν άλλο, να γίνει έστω 2’. Ξεκίνησαν την εγγραφή του ηχητικού μηνύματος, όπου παρουσιάστηκε πρόβλημα με την μουσική. Ο χρόνος πίεζε και συναποφασίσαν να το κρατήσουν για άλλο διαγωνισμό. Διαπιστώσανε ότι το τελευταίο μέρος του έδενε με το τραγούδι και θα μπορούσε να μπει στο τέλος και με προσπάθεια το πετύχανε, μεγαλώνοντας και το τραγούδι. Στην απαγγελία του φινάλε εκτός από τα παιδιά που τραγουδούσαν προστέθηκαν οι μαθητές: Ιλάρια Ντάκα, Μαρίζα Κουρνιώτη και Χρήστος Γκάνεμ.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΤΕΓΑΚΗ, ΟΥΕΝΤΙ ΜΠΟΥΧΟΥΡΗ


ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Ένας μαθητικός διαγωνισμός τραγουδιού αποτελεί ενδιαφέρουσα δραστηριότητα. Η δημιουργική συνεργασία των μαθητών στην επίτευξη ενός κοινού αποτελέσματος, καθώς και η ανάδειξη των επιμέρους ικανοτήτων και δυνατοτήτων που συνθέτουν στην δημιουργία ενός τραγουδιού, αποτελούν παιδαγωγικές δραστηριότητες.
Η οργάνωση του διαγωνισμού υπολειπόταν της παιδαγωγικής αξίας που καλείτο να υπηρετήσει. Η οργανωτική επιτροπή εξήγγειλε από ένα βραβείο για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, για το τραγούδι και το ηχητικό μήνυμα αντίστοιχα. Παράλληλα άφηνε "ανοιχτό παράθυρο" και για ειδικά βραβεία, τα οποία γνωστοποίησε κατά την διάρκεια της απονομής τους.Ενέργεια που φανερώνει περιορισμένη οργανωτική ικανότητα στον πιο επιεική χαρακτηρισμό της και υπηρετεί την αδιαφάνεια.
Η αξιολόγηση των συμμετοχών, σύμφωνα με την προκήρυξη, γίνηκε από επιτροπές και αναρωτιέται ένας τρίτος, η κριτική επιτροπή τι αξιολόγησε; Τις αξιολογήσεις των επιμέρους επιτροπών; Ποιά ήταν η σύνθεσή τους;
Σταθήκαμε στην δημιουργία του τραγουδιού για το οποίο ο διαγωνισμός ήταν η αφορμή και δεν μετείχαμε, πέραν της δήλωσης συμμετοχής, στην υπόλοιπη διαδικασία. Ελάχιστη αξία είχε η περαιτέρω συμμετοχή μας και ας λεγόταν και ευρωπαϊκός ο διαγωνισμός...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου