ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τον ιερό βράχο της Ακρόπολης επισκέφτηκε η Α΄ τάξη του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, για να γνωρίσουν μαθητές τα μνημεία που βρίσκονται εκεί, όπως είναι τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και ο Παρθενώνας. Οι ξεναγοί που συνόδευαν τις δύο ομάδες των μαθητών, φρόντισαν με την πληροφόρηση που παρείχαν την πληρέστερη επαφή με το πιο διάσημο μνημείο του κόσμου.
Στους πολλούς επισκέπτες της Ακρόπολης ξεχώριζε η παρουσία μαθητών και τουριστών, που οι περισσότεροι ήταν Ιάπωνες.
Στην πεζοπόρο διαδρομή προς την Ακρόπολη, οι ξεναγοί, ενημέρωσαν για τα γύρω μνημεία. Για το θέατρο του Ηρώδου του Αττικού, που αφιέρωσε στην σύζυγό του Ρηγίλλη! Καθώς και για το λόφο των Μουσών που ο Φιλόπαππος έκτισε το εντυπωσιακό μνημείο του για να μείνει στην ιστορία και να έχει θέα τον Παρθενώνα…
Τα Προπύλαια σε προετοίμαζαν για τα λαμπρά μνημεία που σε λίγο αποκαλύπτονται και σε εντυπωσιάζουν αισθητικά και τεχνικά και αφήνουν την φαντασία να συμπληρώσει τα μέλη που λείπουν για να γίνουν ακόμα πιο λαμπρά!
Το Ερέχθειο και ο Παρθενώνας αποσπούν την προσοχή, το θαύμα της αρχαιότητας που διατηρεί την αίγλη του αμείωτη!
Οι Καρυάτιδες, οι έξι κόρες που στηρίζουν την σκεπή του «μπαλκονιού» του Ερέχθειου, όπου στεγαζόταν το ξύλινο άγαλμα της Αθηνάς. Ονομάστηκαν Καρυάτιδες από την Καρυά της Λακωνίας που φημιζόταν για τις ωραιότερες γυναίκες αρχαιότητας. Απουσιάζει μία, που την απήγαγε ο απατεώνας Έλγιν. Ο χώρος του Ερέχθειου είναι το μέρος που η Αθηνά με τον Ποσειδώνα ανταγωνίστηκαν για να γίνουν προστάτες της Αθήνας. Η ελιά της Αθηνάς, το δώρο, που άρεσε στους Αθηναίους έχει αντικατασταθεί με σύγχρονη φύτευση. Στην Τουρκοκρατία φιλοξένησε το χαρέμι του εκάστοτε Οθωμανού πασά της Αθήνας και οι παρεμβάσεις που γινόντουσαν προξένησαν αισθητικές φθορές εσωτερικά στο κτίριο.
Το Πεντελικό μάρμαρο που είναι κτισμένα τα μνημεία της Ακρόπολης και έχει την ιδιότητα να χάνει, με τον καιρό, το λευκό αρχικό του χρώμα, λόγω της ύπαρξης μορίων σιδήρου στην σύνθεσή του, στον Παρθενώνα βρίσκει την απόλυτη τελειότητα στην χρήση του.
Για να χτιστεί ο Παρθενώνας χρειάστηκαν εννιά χρόνια κατασκευής από δύο υπέροχους αρχιτέκτονες τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη. Τα σχέδια και ο τρόπος σκέψης των αρχιτεκτόνων σε εξεπλήττουν. Έχουν σχεδιάσει τον ναό με τέτοιο τρόπο ώστε όσο και να τον βλέπεις δεν κουράζονται τα μάτια σου. Τον έχουν χτίσει σκεπτόμενοι την φύση, που όλες οι γραμμές είναι καμπύλες και ακούραστα απολαμβάνεις κάθε πλευρά του. Ήταν ναός αφιερωμένος στην Αθηνά και το τεράστιο χρυσελεφάντινο άγαλμά της ήταν έργο του Φειδία. Στην ιστορική πορεία του έγινε Χριστιανικός ναός αφιερωμένος στην Παναγία και για 400 χρόνια ήταν τζαμί.
Εντυπωσιάζει ο τρόπος συντήρησης των μνημείων όπου προστίθενται μάρμαρα εκεί που έχουν καταστραφεί. Ο τρόπος επεξεργασίας του Πεντελικού μαρμάρου γίνεται με την ίδια μέθοδο που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας. Ξεχωρίζουν από το λευκό τους χρώμα αφού ο ήλιος δεν έχει φροντίσει τον μεταχρωματισμό τους. Η μεγάλη ζημιά στην Ακρόπολη προξενήθηκε από τον κανονιοβολισμό του Μοροζόνι όπου ένα βλήμα βρήκε το μέρος που χρησιμοποιείτο ως πυριτιδαποθήκη και από την λεηλασία του Έλγιν που έκλεψε τα αετώματα, έργο του Φειδία.
Η ολοκλήρωση της ξενάγησης έδωσε την δυνατότητα να βγάλουν οι μαθητές φωτογραφίες με φόντο τα μνημεία καθώς και να απολαύσουν την θέα που παρέχει το ύψωμα του Ιερού Βράχου.
Σύμφωνα με τα συναισθήματα των παιδιών η επίσκεψη στην Ακρόπολη ήταν συναρπαστική!...
Άννα-Μαρία Μαραγκού, Μαργιάννα Καραμαλάκη, Ευγενία Πιτσάκη, Μυρσίνη Γκένωση Βαγενά
ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ
|
Η μικρή αναμονή και ο πλανόδιος μουσικός... |
|
΄...έδωσαν την έμπνευση για μια γυροβολιά |
|
Από την προσεγμένη διαδρομή προς την Ακρόπολη |
|
Τα προπύλαια |
|
Το θέατρο του Ηρώση Αττικού, που έκτισε προς τιμή της συζύγου του Ρηγίλλης, που "ξεχάστηκε"... |
|
Το μνημείο του Φιλοπάππου, όπως φαίνεται από τα προπύλαια |
|
Καθ΄ οδόν με τάξη προς τον ιερό Βράχο |
|
Μια στάση, από τις πολλές, στην συνάντηση με την ιστορία μας |
|
Ο ναός της Νίκης |
|
Ερέχθειο και καρυάτιδες |
|
Οι Καρυάτιδες, οι όμορφες κόρες που στηρίζουν τον εξώστη του ναού |
|
Το Ερέχθειο από άλλη πλευρά |
|
Το μέρος που η Αθηνά πρόσφερε την Ελιά |
|
Στο εσωτερικό του Ερέχθειου είναι εμφανείς οι Οθωμανικές αισθητικές παρεμβάσεις |
|
Λεπτομέρεια από Ιωνικού ρυθμού κίονα του Ερέχθειου |
|
Το Ερέχθειο από την πάνω μεριά |
|
Παρθενώνας η πλάγια όψη του |
|
Λεπτομέρεια από κίονα δωρικού ρυθμού του Παρθενώνα |
|
Η κιονοστοιχία της εισόδου πλευράς του Παρθενώνα η οποία δεν βρίσκεται σε ευθεία γραμμή |
|
Για να μην κουράζεται ο παρατηρητής να τον θαυμάζει |
|
Λεπτομέρεια από το αέτωμα |
|
Ποιος να ξέρει αυτά τα κομμάτια από ποιο μνημείο να "έφυγαν" |
|
Πίνακα ζωγραφικής θυμίζει ο ουρανός του Παρθενώνα |
|
Η κιονοστοιχία του Παρθενώνα από άλλη λήψη |
|
Το αστεροσκοπείο |
|
Ο Άρειος Πάγος |
|
Το Θησείο |
|
Η μητρόπολη Αθηνών |
|
Το Παναθηναϊκό Στάδιο |
|
Το Ζάππειο |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου