Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Στον Πειραιά

 ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
  
Το εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά επισκέφτηκαν τα τμήματα Β2 και Β4, του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας. Η εκδρομή ήταν διαφορετική από τις άλλες αφού γνώρισαν την θετική πλευρά της ελληνικής οικονομίας, καθώς οι υδάτινες επιχειρήσεις παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτή. 
Φτάνοντας στο λιμάνι, που είναι από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, υποδέχθηκαν τους μαθητές οι εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά πολύ ζεστά και τους έβαλαν κατευθείαν μέσα στο επιχειρηματικό κλίμα. Έπειτα τους  περιήγησαν στην ακτογραμμή και τους ανέφεραν τα θετικά και τα μελλοντικά σχέδια του λιμανιού. Ξεναγήθηκαν σε όλη τη προβλήτα ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, στο Car Terminal και στη COSCO.
Στο λιμάνι οι μαθητές έμαθαν πολλά καινούρια πράγματα που τους φάνηκαν ενδιαφέροντα, όπως ήταν ο ανταγωνισμός που ο Πειραιάς τα πάει καλά τόσο ως προς την θέση του όσο και στην εξυπηρέτηση που  προσφέρει. Οι Κινέζοι έχουν αγοράσει το λιμάνι και στον Πειραιά πρόκειται να προσεγγίζουν όλα τα καράβια με αφετηρία την Κίνα και τις γύρω περιοχές. Αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα στα λιμάνια της Γερμανίας, καταληκτικό σταθμό των εμπορευματικών πλοίων σήμερα. Θεωρείται βέβαιο ότι η Γερμανία θα αντιδράσει ώστε να περιορίσει την ανάπτυξη του Πειραιά και της Ελλάδας. Θα το καταφέρει;...
Πρώτη στάση στο χώρο όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια. Πρόκειται για πλοία που το μήκος τους φτάνει έως 350 μέτρα και μεταφέρουν μέχρι και 5000 ανθρώπους. Προσεγγίζουν τον Πειραιά για να επισκεφτούν το διασημότερο μνημείο του κόσμου, την Ακρόπολη. Μαζί με την επίσκεψη ενισχύουν και την επιχειρηματικότητα τόσο της Αθήνας και του Πειραιά, διότι οι χιλιάδες αυτοί επισκέπτες αγοράζουν υπηρεσίες και προϊόντα!  Στο σχεδιασμό είναι να δημιουργηθούν υποδομές να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα δύο γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια. 
Στην διαδρομή προς τον εμπορευματικό λιμάνι έγινε ενημέρωση για την ιστορική πορεία του Πειραιά κυρίως για την διαχρονική οικονομική αξία του. Παράλληλα μπόρεσαν να δουν ένα μέρος από τα Μακρά τείχη που προστάτευαν το λιμάνι στην ακμή της Αθήνας. 
Στο Car Terminal είναι σταθμός μεταφόρτωσης οχημάτων κυρίως για τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου. Ένα μεγάλο πλοίο ξεφόρτωνε δεκάδες αυτοκίνητα τα οποία τα άφηναν σε ένα ειδικό χώρο. Παράλληλα φόρτωναν από τα σταθμευμένα, καθώς μικρότερα πλοία ή νταλίκες.
Στον εμπορευματικό σταθμό παντού συναντούσες containers. Στα πλοία, γερανοί που τα ξεφόρτωναν και τα τοποθετούσαν με τάξη στο μουράγιο, από εκεί ειδικά οχήματα τα μετέφεραν και τα  φόρτωναν στις νταλίκες για να πάνε στον προορισμό τους. Διαδικασία που γινόταν με ασφάλεια, ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος ατυχήματος. Οι γερανοί με συρματόσκοινα πολλαπλής αντοχής από το φορτίο του container που σήκωναν και παράλληλα ήταν ασφαλισμένα σε ειδικές εγκοπές του εμπορευματοκιβώτιου. Δεν συναντούσες εργαζόμενο στην πορεία των containers, είτε από τον γερανό ή τα ειδικά οχήματα μεταφοράς
Τα πλοία ήταν τεράστια και γεμάτα από δεκάδες containers ενώ οι νταλίκες μετέφεραν ένα μεγάλο ή δύο μικρά. Τα εμπορευματοκιβώτια  περιέχουν πάρα πολλά αντικείμενα, γενικότερα ότι έρχεται από το εξωτερικό. Συγκεκριμένα φρούτα, κρέατα, παιχνίδια, φάρμακα, χημικά, κατεψυγμένα τρόφιμα, οικιακές συσκευές κλπ. Όλα ήταν βαμμένα με διάφορα χρώματα, μόνο τα λευκά ήταν για προϊόντα που χρειαζόντουσαν συντήρηση για αυτό είχαν ενσωματωμένο κλιματισμό που λειτουργεί με ρεύμα.
Την διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των containers οι μαθητές την παρακολούθησαν σε όλες τις φάσεις της άμεσα, μετακινούμενοι με όχημα του ΟΛΠ στους χώρους της προβλήτας. Διαδικασία που ήταν άκρως εντυπωσιακή! Θαυμάστηκε η μεθοδικότητα των χειριστών των μηχανημάτων που μεταφέρουν τα containers.
Οι μαθητές επισκέφθηκαν το κέντρο διοίκησης του ΟΛΠ παρακολούθησαν την προηγμένη τεχνολογία στην  οργάνωση λειτουργίας του εμπορευματικού λιμένα Πειραιά. Μέσω πληροφοριακών συστημάτων γίνεται ο ελλιμενισμός των πλοίων. Στον Υπολογιστή φαίνονται τα containers  και αναγράφεται το περιεχόμενό τους. Καθορίζεται η σειρά εκφόρτωσης , η θέση τοποθέτησης τους στην προβλήτα, αλλά και ποια φορτώνονται σε κάθε νταλίκα. Η ίδια τάξη υπάρχει και στην φόρτωση των πλοίων. Ευταξία που λαμβάνει υπόψη την ενίσχυση της ευστάθειας των πλοίων, όπου τα βαριά τοποθετούνται χαμηλά και τα πιο ελαφριά υψηλότερα, καθώς και με αντιστοιχία στις δύο πλευρές του πλοίου.
Η επίσκεψη αυτή έβαλε στο κλίμα της επιχειρηματικότητας τους μαθητές και αυτό την έκανε ιδιαίτερα ξεχωριστή!

Στράτος Κονταράκης, Σοφία-Αριάδνη Κόκκωνα, Μαριάμ Φουντά, Σπύρος Φαρμάκης
ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ
Οσταθμός υποδοχής των επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια

Μεταφορά εξαρτημάτων για πολεμικό πλοίο

Στο λιμάνι υπάρχουν και πλοία-πυροσβεστικά

Θέση στο λιμάνι έχει το πλοίο του ΕΛΚΕΘΕ του φορέα που επιβλέπει την ρύπανση

Πύργο ελέγχου έχει και το λιμάνι του Πειραιά

Τμήμα του αρχαίου τείχους του Πειραιά

Πλοίο τύπου ΛΙΜΠΕΡΤΥ, τα πλοία που αναγέννησαν το εμπορικό ναυτικό

... μετά την ολική καταστροφή του κατά την διάρκεια του Β' παγκόσμιου Πολέμου

Αυτοκίνητα που προορίζονται για τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου

Κάθε σειρά και ένας τύπος οχήματος

Κυριολεκτικά του "κουτιού"

Άποψη του εμπορευματικού λιμανιού του ΟΛΠ 

Το ειδικό μηχάνημα που μεταφέρει εμπορευματοτοκιβώτια προ φόρτωση σε νταλίκα
Κάθε κοντέινερ μπορεί να περιέχει φορτίο μέχρι 80 τόνους. Το πλοίο πίσω ήταν φορτωμένο με εκατοντάδες κοντέινερς.

1 σχόλιο:

  1. Σιγά που θα αφήσουν οι Γερμανοί να παρακμάσει το λιμάνι του Αμβούργου για χάρη του Πειραιά. Βρέθηκαν κάποιοι αρχαιολόγοι να τους υπηρετήσουν βγάζοντας τον Πειραιά αρχαιολογικά χώρο... για να μην αναβαθμιστεί το λιμάνι. Λες και δεν μπορουν να συνυπάρχουν αρχαία και ανάπτυξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή