ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ...
Επίσκεψη στο ίδρυμα της Βουλής προκειμένου να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα σχετικά με τον πόλεμο και την ειρήνη σήμερα και στο παρελθόν πραγματοποίησαν οι μαθητές του τμήματος Γ1 του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας. Ειδικότερα συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πολεμώντας τον πόλεμο – Κινήματα ειρήνης μπροστά στον πυρηνικό κίνδυνο».
Αρχικά, τα παιδιά συζήτησαν με την εισηγήτρια του προγράμματος, για το τι είναι ο πόλεμος και τα είδη του, τι συναισθήματα προκαλεί στους ανθρώπους και τι αγαθά τους στερεί. Παρακολούθησαν, στη συνέχεια, ένα βίντεο το οποίο πρόβαλε δραματικές εικόνες από τη ρίψη ατομικών βομβών στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι και την τεράστια καταστροφή που προκάλεσε. Στο βίντεο προβάλλονται και τα μέτρα ασφαλείας που ελάμβαναν από τότε οι πολίτες σε περίπτωση βομβαρδισμού καθώς και αποσπάσματα από ομιλίες των Τζ. Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, «πατέρα» της ατομικής βόμβας, και του μαθηματικού και ιδρυτή του αντιπυρηνικού κινήματος του ευρωπαϊκού νότου.
Οι μαθητές ένιωσαν τον τρόμο και την φρίκη που επικρατούσε στα τέλη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Εγκλιματίστηκαν στην εποχή και ταυτίστηκαν με τα αισθήματα του τρομοκρατημένου λαού. Έτσι μπόρεσαν με ευκολία να ανταπεξέλθουν στις βιωματικές ασκήσεις, συμμετέχοντας σε δραματοποιημένη αναπαράσταση του πιθανού κινδύνου. Οι μαθητές κλήθηκαν να παραστήσουν ανθρώπους που διασχίζουν μία πλατεία το πρωί μίας κοινής καθημερινής , μέχρι που ξαφνικά ακούν μία ανακοίνωση για την πιθανότητα ρίψης βόμβας. Πώς θα αντιδρούσαν άραγε, στο άκουσμα μίας τόσο τραγικής είδησης;
Στη δεύτερη δοκιμασία τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η καθεμία πήρε έναν ρόλο. Η πρώτη, υποδύθηκε μία τάξη στην οποία, κατά τη διάρκεια άσκησης για την αντιμετώπιση βομβαρδισμού, εισβάλλει μία ομάδα εκπροσώπων του αντιπυρηνικού κινήματος. Από τη δεύτερη ζητήθηκε να διαμορφώσουν ένα σύντομο διαφημιστικό των υποστηρικτών του αντιπυρηνικού κινήματος για την τηλεόραση, βασισμένοι σε ανάλογα διαφημιστικά σποτ της εποχής, ενώ η τρίτη, έπρεπε να παραστήσει μία οικογένεια που παρακολουθεί τηλεόραση, ενώ ξαφνικά ένα έκτακτο δελτίο ειδήσεων τους ενημερώνει για την πιθανή ρίψη βόμβας από στιγμή σε στιγμή. Οι μαθητές έπρεπε να παραμείνουν σε παγωμένη στάση με τρόπο ώστε να μεταφέρονται στον θεατή τα συναισθήματα που προκλήθηκαν στους ανθρώπους και στις τρεις περιπτώσεις.
Τέλος, τα παιδιά μαζί με την διευθύνουσα του προγράμματος προβληματίστηκαν με το αν υπάρχουν καλά ή κακά όνειρα για το μέλλον που οραματίζεται κάθε άνθρωπος στη ζωή του καθώς και αν θα έπρεπε ο καθένας να σταματήσει να ονειρεύεται σε περίοδο πολέμου. Τα παιδιά ένιωσαν ελεύθερα να εκφράσουν την άποψή τους λόγω της οικειότητας που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε αυτά και την καθοδηγήτρια του προγράμματος. Εξέφρασαν τα συμπεράσματα και τις εντυπώσεις που είχαν και συμπλήρωσαν κάποια ερωτήματα στο πλαίσιο μίας έρευνας που διεξάγει το ίδρυμα της βουλής αυτό τον καιρό.
Ήταν σίγουρα μία μοναδική εμπειρία που ευαισθητοποίησε τους μαθητές και τους έκανε να σκεφτούν από μία τελείως διαφορετική οπτική γωνία πλέον, πιο ώριμα, τα ζητήματα περί πολέμου και ειρήνης.
ΑΝΑΪΣ ΚΑΛΛΙΤΕΡΗ
ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου