ΟΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Το νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Παιδείας τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, μέχρι τις 6 Μαΐου. Περιέχει μεταβολές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης οι οποίες οριστικοποιούνται με την εισαγωγή του σχεδίου νόμου προς συζήτηση και ψήφισή του στην βουλή, οπότε αποτελεί νόμο του κράτους.
Στις αλλαγές που αφορούν το γυμνάσιο περιλαμβάνονται:
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία θα λειτουργήσουν στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος πιλοτικά ώστε να οριστικοποιηθεί το περιεχόμενό τους. Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους, Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργώ και Καινοτομώ. Περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές προσαρμοσμένες ανά ηλικία, που είναι: Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, Πρόληψη εξαρτήσεων, Οδική ασφάλεια, Διατροφή, Ψυχική υγεία, Κλιματική αλλαγή, Οικολογική συνείδηση, Αειφόρος ανάπτυξη, Φυσικές καταστροφές, Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά, Ανθρώπινα δικαιώματα, Εθελοντισμός, Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας, Νεανική επιχειρηματικότητα, Ρομποτική, STEM/STEAM, Νέες τεχνολογίες, Γνωρίζω τα επαγγέλματα.
Επιδιωκόμενος σκοπός είναι να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες, να εφοδιαστούν με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά με τον κοινωνικό τους περίγυρο.
Σχετική προκήρυξη είχε δημοσιοποιήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με καταληκτική ημερομηνία την 31η Μαρτίου. Προσκαλούσε ενδιαφερόμενους Φορείς, Οργανισμούς, Ακαδημαϊκά, Ερευνητικά και Επιστημονικά Ιδρύματα που σχετίζονται με το χώρο της εκπαίδευσης να υποβάλουν δοκιμασμένα προγράμματα και εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία να ανταποκρίνονται στους θεματικούς κύκλους και στους εργαστηριακούς κύκλους δεξιοτήτων, συνοδευόμενα από τις κατάλληλες μεθοδολογικές οδηγίες.
Σχετική προκήρυξη είχε δημοσιοποιήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με καταληκτική ημερομηνία την 31η Μαρτίου. Προσκαλούσε ενδιαφερόμενους Φορείς, Οργανισμούς, Ακαδημαϊκά, Ερευνητικά και Επιστημονικά Ιδρύματα που σχετίζονται με το χώρο της εκπαίδευσης να υποβάλουν δοκιμασμένα προγράμματα και εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία να ανταποκρίνονται στους θεματικούς κύκλους και στους εργαστηριακούς κύκλους δεξιοτήτων, συνοδευόμενα από τις κατάλληλες μεθοδολογικές οδηγίες.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Οι τρεις ομάδες κατάταξης των μαθημάτων αλλάζουν σύνθεση.
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα μαθήματα:
• Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία)
• Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση)
• Ιστορία
• Μαθηματικά
• Φυσική
• Βιολογία
• Αγγλικά
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα μαθήματα:
• Γεωλογία-Γεωγραφία
• Χημεία
• Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
• Θρησκευτικά
• Δεύτερη ξένη γλώσσα
• Τεχνολογία – Πληροφορική
• Οικιακή Οικονομία
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα μαθήματα:
• Μουσική-Καλλιτεχνικά
• Φυσική Αγωγή
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
Γραπτές ανακεφαλαιωτικές (προαγωγικές και απολυτήριες) εξετάσεις δίδονται στα μαθήματα της Ομάδας Α’ κατά την εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου.
Στα μαθήματα των Ομάδων Α’ και Β’ διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.
Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.
Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
ΠΡΟΑΓΩΓΗ - ΑΠΟΛΥΣΗ
Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13) και μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση.
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου σε επαναληπτική εξέταση, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης και επαναλαμβάνει την τάξη.
γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.
Για τα μαθήματα Ομάδων Β’ και Γ′ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές.
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή απόλυσης, επαναλαμβάνει την τάξη.
Για τους κατ΄ιδίαν διδαχθέντες και στρατεύσιμους μαθητές προβλέπονται ειδικές ευεργετικές διατάξεις.
ΔΙΑΓΩΓΗ- ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, τα απολυτήρια, τα αποδεικτικά απόλυσης και σε κάθε αποδεικτικό και πιστοποιητικό σπουδών.
Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που αναλαμβάνει αρμοδιότητες παροχής συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου στον οποίο αναφέρονται τα θέματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του, συντάσσεται από τον Διευθυντή, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, τους γονείς και τους εκπροσώπους του Δήμου.
Επανέρχονται οι 3ημερες, 4ημερες και 5ημερες απομακρύνσεις. Η δε Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων (και την γνώμη του Υπεύθυνου Παιδαγωγικής Ευθύνης - Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου/ΚΕΣΥ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου