ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
Ορεινές περιοχές της Κορινθίας είχε προορισμό η εκδρομή της περιβαλλοντικής
ομάδας του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 14
Μαρτίου.
Την προγραμματισμένη ώρα οι μαθητές επιβιβάστηκαν στο πούλμαν
και ξεκίνησαν αυτό ταξίδι φτάνοντας στον προορισμό τους ο
οποίος δεν ήταν άλλος από το ΚΠΕ Σικυώνων το οποίο βρίσκεται στο μαγευτικό
Κλημέντι. Ενημερώθηκαν για την ιστορία του χωριού και της περιοχής καθώς και
για τις πηγές που υπήρχαν στο χωριό επιπλέον τους δόθηκε η ευκαιρία να γεμίσουν
τα μπουκάλια τους με φρέσκο νερό.
Ακολούθησε μια παρουσίαση στο χώρο του ΚΠΕ όπου τα παιδιά ενημερώθηκαν για την λίμνη Στυμφαλία, τα περιβαλλοντικά προβλήματα όπως το φαινόμενου του ευτροφισμού, για τα οφέλη της λίμνης, την αρδευτική της σημασία καθώς και τους μύθους της η με γνωστότερο αυτόν του Ηρακλή.
Ακολούθησε μια παρουσίαση στο χώρο του ΚΠΕ όπου τα παιδιά ενημερώθηκαν για την λίμνη Στυμφαλία, τα περιβαλλοντικά προβλήματα όπως το φαινόμενου του ευτροφισμού, για τα οφέλη της λίμνης, την αρδευτική της σημασία καθώς και τους μύθους της η με γνωστότερο αυτόν του Ηρακλή.
Ενημερώθηκαν ότι η λίμνη Στυμφαλία είναι ένας
προστατευόμενος υγρoβιότοπος με σπάνια αποδημητικά και ενδημικά πουλιά
ενταγμένη στο πρόγραμμα NATURA 2000.
Τα παιδιά στη
συνέχεια χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες εργασίας. Σε κάθε ομάδα ανά δυο είχαν
συγκεκριμένη αποστολή, άλλοι είχαν το φυτολόγιο άλλοι σημειώσανε τα οφέλη της
λίμνης και όλοι λειτουργούσαν ως ένα σύνολο συντονισμένοι από τον υπεύθυνο που
είχε οριστεί από το ΚΠΕ.
Κατά την πορεία προς τη
λίμνη Στυμφαλία έγινε ενδιάμεση στάση επισκεπτόμενοι το τοπικό οινοποιείο Γκιούλης. Τους δόθηκε η
ευκαιρία να μάθουν τα μυστικά της παρασκευής του κρασιού, την αναπαλαίωση και
την ιδιαιτερότητά του ανάλογα με το χρώμα του.
Στην λίμνη ξεκίνησαν την εργασία πεδίου. Αρχικά έμαθαν για
τον προσανατολισμό με τεχνικούς τρόπους άλλα και φυσικούς όπως από τα αστέρια
και τον ήλιο. Ακολούθησε μια μικρή περιήγηση στο κοντινό πεδίο όπου οι μαθητές
τράβηξαν πολλές φωτογραφίες και συμπλήρωσαν τα φύλλα εργασίας τους τα οποία
αφορούσαν την λίμνη. Αμέσως μετά επιβιβάστηκαν στο πούλμαν και αφού έκαναν τον
περίγυρο της λίμνης επισκέφτηκαν το μουσείο Περιβάλλοντος της Στυμφαλίας. Ενημερώθηκαν
για την ιστορία του μουσείου.
Παρακολούθησαν
ένα πολύ ενδιαφέρον video το οποίο περιέγραφε λεπτομερώς την ιστορία
δημιουργίας της λίμνης πριν από εκατομμύρια χρόνια.
Γνώρισαν την ενδιαφέρουσα συλλογή από καθημερινά παραδοσιακά αντικείμενα χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής των κατοίκων της περιοχής παλαιότερων χρόνων. Αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για τις καθημερινές τους δουλειές όπως σαμάρι, χαλινάρι και πέταλα αλόγων. Κουδούνια κατσικών και αγελάδων, δρεπάνια, ρούχα και αξεσουάρ βοσκού.
Παρατήρησαν την μακέτα του Αδριάνειου Υδραγωγείου καθώς και κορμούς δέντρων όπου κατάφεραν να προσδιορίσουν την ηλικία τους όμως τα καλύτερα έπονταν…
Γνώρισαν την ενδιαφέρουσα συλλογή από καθημερινά παραδοσιακά αντικείμενα χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής των κατοίκων της περιοχής παλαιότερων χρόνων. Αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για τις καθημερινές τους δουλειές όπως σαμάρι, χαλινάρι και πέταλα αλόγων. Κουδούνια κατσικών και αγελάδων, δρεπάνια, ρούχα και αξεσουάρ βοσκού.
Παρατήρησαν την μακέτα του Αδριάνειου Υδραγωγείου καθώς και κορμούς δέντρων όπου κατάφεραν να προσδιορίσουν την ηλικία τους όμως τα καλύτερα έπονταν…
Στο μπαλκόνι του
μουσείου υπήρχαν τηλεσκόπια για παρατήρηση πουλιών! Οι μαθητές έσπευσαν και
απέκτησαν μια καταπληκτική εμπειρία. Με αυτό μπορούσαν να δούν και να
θαυμάσουν την λίμνη σα να ήταν δίπλα τους.
Αργότερα όμως συνέβη κάτι τελείως απροσδόκητο, μια μαθήτρια η
Νομική της β’ τάξης είχε τα γενέθλιά της έτσι μέσα στον χώρο του μουσείου
πραγματοποιήθηκε η κοπή της τούρτας της με την συγκίνηση όλων φανερά
ζωγραφισμένη στα μάτια τους .
Πριν την αναχώρηση από το μουσείο οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα
έντυπο με τις εντυπώσεις τους οι οποίες ήταν οι καλύτερες.
Το ταξίδι της επιστροφής ήταν ευχάριστο ιδίως μετά από την στάση στην περιοχή του Βραχατίου όπου τα
παιδιά χαλάρωσαν δίπλα στην παραλία. Εδώ υπήρξε και μια ευχάριστη συνάντηση με
τον περσινό μας καθηγητή Πέτρο
Ζηλιασκόπουλο.
Κουρασμένοι αλλά και χαρούμενοι γεμάτοι από εικόνες και
εμπειρίες γυρίσαμε στην Αθήνα.
Δυστυχώς αυτή η διαφορετική εκδρομή τελείωσε…
ΣΣ. Η μετακίνηση ήταν χορηγία επιχείρησης, πρωτοβουλία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών της περιβαλλοντικής!
ΣΣ. Η μετακίνηση ήταν χορηγία επιχείρησης, πρωτοβουλία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών της περιβαλλοντικής!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΟΥΣΗΣ, ΜΑΡΙΟΣ ΚΑΓΓΕΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου