ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Η εκδρομή του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας είχε προορισμό το Γουδί και συνδύασε κυριολεκτικά το "τερπνόν μετά του ωφελίμου", την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου. Παρακολούθησαν τα παιδιά τις εκθέσεις: "θεοί και ήρωες" και "Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία", έμεινε και χρόνος για παιχνίδι!
Τα παιδιά φτάνοντας στον
προορισμό τους κατέβηκαν από τα λεωφορεία με χωρίστηκαν σε ομάδες 30 ατόμων για
να παρακολουθήσουν με ξεναγούς τις εκθέσεις.
Η έκθεση "Θεοί και
Ήρωες" περιλάμβανε εκθέματα ομοιωμάτων τους καθώς και άλλα θέματα από την ζωή στην αρχαία Ελλάδα.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να φρεσκάρουν την γνώση τους στη μυθολογία και να
θαυμάσουν αγάλματα θεών και μυθικών πλασμάτων όπως ο Κένταυρος, ο Διόνυσος, ο
Ερμής και ο Δίας. Αξιοθαύμαστος ήταν και ο πολεμικός εξοπλισμός όπως οι ασπίδες
και οι περικεφαλαίες, οι μαθητές έμαθαν για τα διάφορα ειδή που υπήρχαν όπως η
Βοιωτική και η Λακωνική και πως χρησιμοποιούνταν στον πόλεμο από τον βασιλιά
και τον λαό. Γνώρισαν το ναυτικό της Αρχαίας Ελλάδας από τα ομοιώματα πλοίων
όπως την Αθηναϊκή Τριήρη, το πλοίο της Κερύνειας, Ρωμαϊκά καθώς και Μινωικά
πλοία.
Γνώρισαν και τους τρόπους παιχνιδιού εκείνης της εποχής , είδαν κουδουνίστρες όπως το σείστρο φτιαγμένες από πετραδάκια, κούκλες και μικρά οχήματα σε σχήμα πτηνού φτιαγμένα από πηλό καθώς και την πήλινη κούκλα η οποία ενέπνευσε την κατασκευή των μασκότ των ολυμπιακών αγώνων Φοίβο και Αθηνά.
Γνώρισαν και τους τρόπους παιχνιδιού εκείνης της εποχής , είδαν κουδουνίστρες όπως το σείστρο φτιαγμένες από πετραδάκια, κούκλες και μικρά οχήματα σε σχήμα πτηνού φτιαγμένα από πηλό καθώς και την πήλινη κούκλα η οποία ενέπνευσε την κατασκευή των μασκότ των ολυμπιακών αγώνων Φοίβο και Αθηνά.
Επισκέφθηκαν στην συνέχεια την
άλλη έκθεση με θέμα τις «σημαντικότερες εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων» όπου
υπήρχαν εκθέματα από την συλλογή του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. Θαύμασαν τις υπέροχες και λειτουργικές εφευρέσεις των
αρχαίων Ελλήνων όπως το αυτόματο θέατρο, τις φρυκτωρίες, τον συναγερμό του
Πλάτωνα, τον κοχλία του Αρχιμήδη με τον οποίο επιτρέπονταν η μεταφορά νερού από
ποτάμια σε δεξαμενές. Τα ανυψωτικά μηχανήματα μικρών και μεγάλων φορτίων, μουσικά όργανα από τα οποία κάποια
υπάρχουν και σήμερα όπως η λύρα και
κάποια άλλα όχι όπως η σαμβύκη!
Ενδιαφέροντες ήταν οι πίνακες ζωγραφικής οι οποίοι απεικόνιζαν πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας ή ονομαστούς Αρχαίους Έλληνες όπως τις Νηρηίδες, τον Πυθαγόρα και τον μέγα Αλέξανδρο.
Στο τέλος της ξενάγησης οι μαθητές αφέθηκαν ελεύθεροι να εξερευνήσουν τον εξωτερικό χώρο και να ξεκουραστούν παίζοντας ή συζητώντας σε παρέες σε ένα μεγάλο γήπεδο ποδοσφαίρου. Οι μαθητές έφυγαν έχοντας αποκτήσει τις καλύτερες εντυπώσεις καθώς και πάρα πολλές γνώσεις. Γνώσεις που θα ήταν περισσότερες αν οι ομάδες των μαθητών ήταν μικρότερες και στις αίθουσες δεν στριμωχνόντουσαν από κάποια στιγμή και μετά τρία σχολεία. Με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζουν οι ομάδες και όσοι ήταν στα άκρα να ακούν ... δύο ξεναγούς.
Ενδιαφέροντες ήταν οι πίνακες ζωγραφικής οι οποίοι απεικόνιζαν πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας ή ονομαστούς Αρχαίους Έλληνες όπως τις Νηρηίδες, τον Πυθαγόρα και τον μέγα Αλέξανδρο.
Στο τέλος της ξενάγησης οι μαθητές αφέθηκαν ελεύθεροι να εξερευνήσουν τον εξωτερικό χώρο και να ξεκουραστούν παίζοντας ή συζητώντας σε παρέες σε ένα μεγάλο γήπεδο ποδοσφαίρου. Οι μαθητές έφυγαν έχοντας αποκτήσει τις καλύτερες εντυπώσεις καθώς και πάρα πολλές γνώσεις. Γνώσεις που θα ήταν περισσότερες αν οι ομάδες των μαθητών ήταν μικρότερες και στις αίθουσες δεν στριμωχνόντουσαν από κάποια στιγμή και μετά τρία σχολεία. Με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζουν οι ομάδες και όσοι ήταν στα άκρα να ακούν ... δύο ξεναγούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΟΥΣΗΣ, ΜΑΡΙΟΣ ΚΑΓΚΕΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου