Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2025

Τρισδιάστατες απεικονίσεις

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΕΣ ΕΚΡΗΞΕΙΣ

Εντυπωσιακές και περίτεχνες κατασκευές δημιουργήθηκαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης, του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, για το μάθημα της Γεωγραφίας- Γεωλογίας, της καθηγήτριας Αικατερίνης Μαρίας Ρόζη. Με τον ερχομό από τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές κάθε παιδί έφερε μια μακέτα τρισδιάστατης απεικόνισης του ηλιακού συστήματος αλλά και το δικό του διακοσμημένο ηφαίστειο. Στόχος των δημιουργιών αυτών ήταν τα παιδιά να μάθουν καλύτερα τα δύο αυτά θέματα με έναν πιο ψυχαγωγικό και δημιουργικό τρόπο.
 Η τρισδιάστατη απεικόνιση του ηλιακού συστήματος ήταν αυτή που κίνησε το ενδιαφέρον των μαθητών περισσότερο. Έχοντας λάβει σαφείς οδηγίες, τα παιδιά ακολούθησαν μια διαδικασία συγχρόνως διασκεδαστική αλλά και απαιτητική. Στην κάθε μακέτα απεικονίζονται οι οχτώ πλανήτες που κινούνται πάνω σε τροχιές γύρω από το μοναδικό άστρο του ηλιακού συστήματος, τον Ήλιο. Απεικονίζονται και οι δύο ζώνες αστεροειδών. Όλα αυτά φτιαγμένα με απλά υλικά, όπως μπάλες από φελιζόλ για τους πλανήτες, αποτύπωσαν καταπληκτικές τρισδιάστατες απεικονίσεις του ηλιακού συστήματος. Τα δημιουργήματα όλων των μαθητών πλέον στολίζουν το εργαστήρι Φυσικής-Χημείας του σχολείου μας.
Θετική εντύπωση προκάλεσαν και τα ηφαίστεια των μαθητών και μαθητριών. Η κατασκευή τους περιλαμβάνει, αρχικά, το πλάσιμο με πηλό ενός μπουκαλιού για το σχήμα του ηφαιστείου. Συνεχίζοντας, αφού το ηφαίστειο έχει βαφτεί και διακοσμηθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του κάθε παιδιού, ύστερα, με υλικά όπως, σόδα μαγειρικής, ξύδι και κόκκινο χρώμα ζαχαροπλαστικής θα γίνει η έκρηξη του ηφαιστείου. Πράγματι στο εργαστήρι Φυσικής-Χημείας πραγματοποιήθηκαν οι εκρήξεις των διάφορων ηφαιστείων των παιδιών. Μέσα στο πλασμένο μπουκάλι αφού χυθεί πρώτα η σόδα και έπειτα δέκα σταγόνες κόκκινου χρώματος ζαχαροπλαστικής, με το τελικό υλικό, το ξύδι, το ηφαίστειο εκρήγνυται. Οι μαθητές ενθουσιασμένοι παρακολουθούσαν όλες τις εκρήξεις των ηφαιστείων.
Οι δραστηριότητες αυτές του μαθήματος της Γεωγραφίας βοήθησαν τα παιδιά να μάθουν καλύτερα το ηλιακό σύστημα αλλά και τις ηφαιστειακές εκρήξεις. Συνδυάζοντας τη μάθηση με κατασκευές και χειροτεχνίες, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανόησαν το θέμα πιο εύκολα και ευχάριστα. Τέλος, δοκίμασε τις ικανότητές τους στον τομέα των χειροτεχνιών και τον προσωπικό τους τρόπο κατασκευής και διακόσμησης.

ΕΥΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου