Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Διάκριση 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας

ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Διάκριση έλαβε το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας για τις καινοτόμες εκπαιδευτικές σχολικές δραστηριότητες στις θετικές επιστήμες που σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ISE Inspired Science Education  κατά το σχολικό έτος 2015-2016.

Η βράβευση πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια του συνέδριου-συνάντησης με θέμα «Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία», που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και διοργάνωσε η Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το πανευρωπαϊκό δίκτυο European Distance Learning Education (EDEN) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στις εργασίες του συμμετείχε και η καθηγήτρια Αικατερίνη Ρόζη η οποία παρέλαβε και την διάκριση.
Η θεματική του συνεδρίου αλλά και το σύνολο των «Open Discovery Space» δράσεων που προτείνονται για εφαρμογή κατά τη φετινή σχολική χρονιά αποδίδουν στο σχολείο τα χαρακτηριστικά ενός ανοιχτού και καινοτόμου «οικοσυστήματος», που μετέχει ενεργά τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην τοπική κοινότητα. Το σχολείο αυτό αξιοποιεί την εκπαιδευτική καινοτομία, τα εργαλεία της ανακαλυπτικής μάθησης,  την τεχνολογία, τη διδασκαλία των φυσικών και ανθρωπιστικών επιστημών για τη μελέτη και ψηλάφηση τοπικών ζητημάτων. Είναι το ίδιο  σχολείο που εντάσσει στην εκπαιδευτική διαδικασία τον σχολικό κήπο, ένα κοντινό μουσείο, την τοπική οικονομία και τα προϊόντα της και πορεύεται ως ένας ισότιμος κοινωνικός εταίρος. 
Οι δύο βασικοί άξονες του συνεδρίου ήταν η Υπεύθυνη Έρευνα και Καινοτομία (Responsible Research and Innovation) και ο Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση (Universal Design for Learning). Για τον πρώτο, το ζητούμενο είναι ο ρόλος του σχολείου στην οικοδόμηση μίας καλύτερης σχέσης ανάμεσα στην επιστήμη και την κοινωνία. Για τον δεύτερο, η επανασχεδίαση των προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών μεθόδων και η ενσωμάτωση εναλλακτικών λύσεων που ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες και γνωστικά στιλ όλων των μαθητών, με στόχο τη δημιουργία ενός δημοκρατικού σχολείου.
Στο συνέδριο διοργανώθηκαν σεμινάρια με αντικείμενα:
•   Εκπαιδευτικά παιχνίδια που ενισχύουν την καλλιέργεια θετικών κοινωνικών αντιλήψεων και πρακτικών δικαιοσύνης, γενναιοδωρίας, εμπιστοσύνης, συνεργασίας, ενσυναίσθησης
•    Τον ρόλο των επιστημονικών ανακαλύψεων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών
•   Τη συγγραφή και υποβολή ανταγωνιστικών προτάσεων στα προγράμματα Erasmus+ KA1 & KA2
•    Τη χρήση μικρής διάρκειας Μαζικών Διαδικτυακών Ανοικτών Μαθημάτων (MOOCs) για τη χρησιμοποίηση διαδικτυακών εργαστηρίων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών  
•    Καλές πρακτικές σχολικής καινοτομίας    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου