Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025

Δράση της κοινωνικής λειτουργού του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας

 «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟΝ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ  ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» 

Ψυχοκοινωνική παρέμβαση-δράση από την κοινωνική λειτουργό του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, Αγγελική Γιαννακοπούλου, πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Γ1 με θέμα το περιβάλλον και την σημασία της συνειδητής φροντίδας των εσωτερικών χώρων των τάξεων και του  περιβάλλοντος χώρου του σχολείου από τους μαθητές. Η παρέμβαση αποτελεί μια μορφή συλλογικής εμπειρίας ενεργού πολιτειότητας. Η έννοια της πολιτειότητας αφορά το να είναι κάποιος πολίτης. Πρόκειται για δυναμική έννοια που συνδέεται με την τις γνώσεις για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, το ενδιαφέρον και την στάση συνεχούς ενημέρωσης για τα κοινά, την ενεργό συμμετοχή, την απαίτηση για δικαιοσύνη και διαφάνεια. Μαθαίνοντας την εμπειρική πλευρά της πολιτειότητας, η ψυχοκοινωνική παρέμβαση-δράση υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις αρχές της βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής μάθησης και εντάσσεται στο πλαίσιο της συμβολής του σχολείου στην διαμόρφωση του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη. 
Οι δραστηριότητες οι οποίες περιλαμβάνονται στην παρέμβαση είναι: η εισήγηση με βάση το θέμα φροντίζω τους χώρους της τάξης και του σχολείου, ενημέρωση των μαθητών για τους επιμέρους εμπλεκόμενους παράγοντες στη φροντίδα των χώρων του σχολείου, συζήτηση, ερωτήσεις – απαντήσεις, αξιολόγηση. Οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν από την κοινωνική λειτουργό - συντονίστρια της δράσης να συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες με έμφαση στην  συζήτηση εκφράζοντας σθεναρά την γνώμη τους. Σε κλίμα συνθηκών άνεσης και σε πλαίσιο  δομημένης επικοινωνίας οι μαθητές συζήτησαν για όσα τους απασχολούσαν γύρω από το θέμα, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις, και έτσι παρήχθησαν τα δικά τους συμπεράσματα. Σύμφωνα με την δραστηριότητα αξιολόγησης η κοινωνική παρέμβαση-δράση κρίνεται  αποτελεσματική συγκριτικά με τους στόχους που αρχικά τέθηκαν και με κριτήριο την τελική αξιολόγηση που εκτιμά την επίδραση της δράσης στους μαθητές μέσω αυτοαναφορών των ίδιων των μαθητών.Τονίζονται οι τομείς ενίσχυσης κριτικής σκέψης, ενθάρρυνσης όσον αφορά την απόκτηση γνωστικών δεξιοτήτων αναφορικά με την κοινωνική αντίληψη και την σκέψη και προσαρμογής της συμπεριφοράς με βάση τις αξίες σεβασμός, αλληλεγγύη, αλληλοβοήθεια, ισότητα, δικαιοσύνη, ατομική και ομαδική ανάληψη ευθυνών, επανόρθωση, συγχώρεση, αυτονόμηση.  
Παρατίθενται η ομπρέλα των εννοιών που οι μαθητές αποκόμισαν όπως ακριβώς καταγράφηκαν στην δραστηριότητα αξιολόγησης της δράσης από τους ίδιους. Η δραστηριότητα αξιολόγησης της δράσης αφορά γραπτή αποτίμηση της δράσης σε έτερο χρόνο.

Οι αρχικοί μαθησιακοί στόχοι

Σε γνωστικό επίπεδο: μαθαίνω την σημασία της φροντίδας του χώρου της τάξης. 
           Συμμετέχω ενεργά σε δράσεις φροντίδας των χώρων του σχολείου.
                                         Μαθαίνω επανορθωτικές τακτικές.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων:  Αναπτύσσω δεξιότητες επικοινωνίας. 
                                      Εκπαιδεύομαι σε  δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.
Σε επίπεδο στάσεων: Σκέφτομαι και συμπεριφέρομαι σύμφωνα με αξίες όπως σεβασμός, αλληλεγγύη, αλληλοβοήθεια, αποδοχή της διαφορετικότητας, ισότητα, δικαιοσύνη, ομαδική ανάληψη ευθυνών, επανόρθωση, προαγωγή αυτονόμησης.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου