Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025

Στολίδι του σχολείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 

Από τα πρώτα σχολεία της περιοχής, το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, που λειτουργεί από τη δεκαετία του 1970, που διέθετε Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, λειτουργώντας μάλιστα για πολλά χρόνια και ως εργαστηριακό κέντρο που εξυπηρετούσε και άλλα σχολεία. Από τότε μέχρι σήμερα, ο χώρος αυτός αποτελεί τη ζωντανή καρδιά της επιστημονικής εκπαίδευσης στο σχολείο – έναν τόπο όπου η θεωρία συναντά την πράξη και η περιέργεια γίνεται γνώση.
Μετά από δεκαπέντε χρόνια συνεχών προσπαθειών και σχεδιασμού επιτεύχθηκαν η ανακαίνιση και η πλήρης αναβάθμιση του Εργαστηρίου! Και οφείλεται στο Τμήμα Παιδείας, στη Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή και στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Γλυφάδας για τη στήριξη, τη συνεργασία και την πραγματοποίηση όλων αυτών των σημαντικών εργασιών.
Σήμερα, το εργαστήριο διαθέτει πλήρη επάρκεια οργάνων και παράλληλα υπάρχει η μέριμνα για συνεχή ενίσχυση με νέο υλικό. Επιπλέον, εμπλουτίζεται διαρκώς μέσα από δωρεές γεωλόγων και βιολόγων, που συνέβαλαν στην ίδρυση σχολικού μουσείου απολιθωμάτων και πετρωμάτων, αρκετά από τα οποία προέρχονται από το Λαύριο, πολύτιμου εργαλείου για τη βιωματική εκπαίδευση των μαθητών.
Το εργαστήριο είναι συνδεδεμένο με το Πανελλήνιο Δίκτυο Σχολικών Σεισμογράφων του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, προσφέροντας στους μαθητές τη μοναδική εμπειρία της παρακολούθησης και ανάλυσης πραγματικών σεισμικών φαινομένων. Επιπλέον, υπάρχει ενεργή συμμετοχή μαθητών και διδασκόντων σε φεστιβάλ επιστήμης, όπως το Athens Science Festival, ενώ η θεατρική ομάδα έχει διακριθεί για την πρωτοποριακή αξιοποίηση του θεάτρου ως εργαλείου διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.
Η χρησιμότητα των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών είναι σπουδαία. Εδώ οι μαθητές δεν μαθαίνουν απλώς «πώς» λειτουργεί ο κόσμος, αλλά ανακαλύπτουν πώς να τον ερευνούν, να αμφισβητούν, να πειραματίζονται και να σκέφτονται δημιουργικά. Το εργαστήριο είναι ένας χώρος ελεύθερης σκέψης και αυτενέργειας, όπου οι νέοι άνθρωποι καλλιεργούν την παρατηρητικότητα, τη συνεργασία, την υπευθυνότητα και την αυτοπεποίθησή τους. Μέσα από το πείραμα, η γνώση αποκτά νόημα, εμπειρία και συναίσθημα – γίνεται προσωπική ανακάλυψη.
«Άκουσα και ξέχασα, είδα και θυμήθηκα, έκανα και κατάλαβα.»
                                                                                    Κομφούκιος (551–479 π.Χ.)
«Η εμπειρία είναι η μητέρα της επιστήμης.» 
                                                                                     Αριστοτέλης (384–322 π.Χ.)
«Μετρήστε ό,τι μπορεί να μετρηθεί και κάντε μετρήσιμο ό,τι δεν μπορεί.»
                                                                                     Γαλιλαίος Γαλιλέι (1564–1642)
«Η γνώση προέρχεται από την εμπειρία. Ό,τι άλλο είναι απλώς πληροφορία.»
                                                                                     Άλμπερτ Αϊνστάιν (1879–1955)
«Τίποτα στη ζωή δεν πρέπει να το φοβόμαστε, μόνο να το κατανοήσουμε.»
                                                                                     Μαρί Κιουρί (1867–1934)
Τα παραπάνω εκφράζουν με τον πιο όμορφο τρόπο τη φιλοσοφία του πειράματος και τη βαθιά παιδαγωγική αξία του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών.
Το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών είναι, λοιπόν, κάτι περισσότερο από ένας σχολικός χώρος: είναι ένα στολίδι του σχολείου, ψυχή της μάθησης!  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου