Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023

Απολογισμός

 Εκπαιδευτικοί Ομιλοι με ευρύ περιεχόμενο

Δραστηριοποιήθηκαν πέντε Όμιλοι με ευρύ περιεχόμενο στο 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, την φετινή σχολική χρονιά. Πρόκειται για τις εξωδιδακτικές  παιδαγωγικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εκτός ωρών διδασκαλίας και προσφέρουν γνώσεις και δεξιότητες που εντάσσονται στα ενδιαφέροντα των παιδιών. 
Ειδικότερα οι Εκπαιδευτικοί Όμιλοι που δραστηριοποιήθηκαν είναι:

ΟΜΙΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Εκπαιδευτικοί: Μακρογκίκας Ανδρέας (Συντονιστής) και Ζαγοριανάκος Αντώνης 
Ο Όμιλος Δημοσιογραφίας και Φωτογραφίας πέτυχε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Προώθησε την πρωτοβουλία και την έκφραση της δημιουργικότητας των μαθητών, η οποία βασίζεται στην γνώση και την αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρισμάτων που διαθέτει ο καθένας τους.
Τα παιδιά έμαθαν να γράφουν ελκυστικά, καλλιέργησαν την κριτική σκέψη, ασκήθηκαν να ενημερώνουν με εγκυρότητα και κατανοητό τρόπο.
Γνώρισαν την τεχνική να κάνουν εξαιρετικές λήψεις με την φωτογραφική μηχανή ή το κινητό τους. Πέτυχαν την μετάδοση της πληροφορίας μέσω της φωτογραφίας.
Τα κείμενα και οι φωτογραφίες των μαθητών του Ομίλου δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα ΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ (www.to-dialeimma2.blogspot.com), όπου προβλήθηκαν στους εκατοντάδες επισκέπτες της.

ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Εκπαιδευτικοί: Αικατερίνη Μαρία Ρόζη (συντονίστρια), Στρουμπή Μαργιέτα 
Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας συμμετέχει από το 2016 στην δράση «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το Θέατρο», έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/) που έχουν εγκριθεί και προτείνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικού Συντονιστή για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετέχουν στο έργο. (Πρόβες  τις Τρίτες). Τίτλος θεατρικού: «Εύρηκα Εύρηκα»
Η ιστορία του χρυσού στέμματος του Ιέρωνα, του απατεώνα χρυσοχόου και του Αρχιμήδη που αφού βρήκε την λύση κάνοντας μπάνιο σουλάτσαρε ολοτσίτσιδος στους δρόμους των Συρακουσών. 
Η παράστασή μας  στις  1/4/2023 https://www.youtube.com/watch?v=LcRXApQx230 σάρωσε τα βραβεία της δράσης αποσπώντας:
  • Βραβείο σεναρίου
  • Βραβείο σκηνικών και κοστουμιών
  • Βραβείο συνολικής παρουσίασης
  • Βραβείο διάδοσης και προώθησης
  • Βραβείο συμμετοχής στη δράση
  • Βραβείο χιουμοριστικής εισαγωγής

ΟΜΙΛΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ


Εκπαιδευτικοί: Λουμπαρδιά Ευγενία (Συντονίστρια), Ρόζη αικατερίνη-Μαρία 
Η βραβευμένη περιβαλλοντική μας ομάδα έχει ως κύριο στόχο από το 2012  την ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την αλλαγή στάσης των μαθητών σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στην εφαρμογή ποικίλλων επεμβατικών και προληπτικών δράσεων όπως η πολυετής συμμετοχή μας στο Χρυσοπράσινο Φύλλο καθώς και η συνίδρυση  διακρατικού περιβαλλοντικού  προγράμματος e-twinning με θέμα την Φωτορρύπανση και την Αστροπαρατήρηση (βραβευμένου και με ετικέττα).
Οι εθελοντικές και άμεσες δράσεις της ομάδας μας  στοχεύουν στο να αλλάξουμε τους εαυτούς μας και τον χώρο στον οποίο καθημερινά δραστηριοποιούμαστε, συμβάλλοντας στον μετριασμό της παγκόσμιας ενεργειακής και κλιματικής κρίσης. Ακόμη, μας κάνουν να αντιλαμβανόμαστε το σχολείο μας, την γειτονιά μας  ως ένα δικό μας χώρο, που θα πρέπει να τον νιώθουμε οικείο και να προστατεύουμε το περιβάλλον του. Για αυτό άλλωστε έχουμε βραβευτεί και από την Ένωση Γονέων του δήμου Γλυφάδας.
Η Γη μας είναι αναντικατάστατη και είμαστε προσωρινοί της κάτοικοι.

ΟΜΙΛΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ

Εκπαιδευτικοί: Πράππα Γεωργία (Συντονίστρια), Φυσάκη Παυλίνα
 Ο όμιλος πειραμάτων λειτούργησε κάθε Τρίτη μετά το πέρας των διδακτικών ωρών, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάιο του 2023 με συναντήσεις στο εργαστήριο Φυσικής διάρκειας μίας ώρας. Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν από την Γ’ Γυμνασίου.
Ο όμιλος μελετούσε φυσικά φαινόμενα εντελώς πειραματικά, όπως ήταν και ο σκοπός του από τότε που δημιουργήθηκε (Ιανουάριος 2022).
Οι στόχοι λειτουργίας του ομίλου επετεύχθησαν όλοι.
Ενισχύθηκε το ενδιαφέρον των παιδιών για τα φυσικά φαινόμενα, κατανόησαν καλύτερα τη θεωρία που έχουν διδαχθεί και ενισχύθηκε η ομαδοσυνεργατικότητά τους. Συγκεκριμένα, συμμετέχοντας στον απαιτητικό διαγωνισμό πειραμάτων Φυσικής (Ντελακρουά) συνεργάστηκαν άψογα και έλυσαν θεωρητικά άγνωστα προβλήματα τα οποία απέδειξαν και πειραματικά! Κατέλαβαν την 7η θέση συμμετέχοντας για πρώτη φορά!
Επιπλέον, συμμετέχοντας στον διαγωνισμό δημιουργίας video-πειραμάτων της ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε., εκτός από την ομαδοσυνεργατικότητα ενισχύθηκε και η επινοητικότητά τους καθώς κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα πείραμα που θα εξηγεί – παρουσιάζει ένα φυσικό φαινόμενο και να το βιντεοσκοπήσουν ικανοποιητικά ώστε να πληρεί τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό. Και τα κατάφεραν! Αναμένουμε με προσμονή τα αποτελέσματα.
Τέλος, μέσω των εβδομαδιαίων συναντήσεων εκπαιδεύτηκαν στην επιστημονική μέθοδο για την έρευνα και εννοείται δημιουργήθηκε το υπόβαθρο για την ομαδοσυνεργατικότητα και το ενδιαφέρον για την πειραματική ενασχόληση ώστε να είναι φυσικό αποτέλεσμα η συμμετοχή στους διαγωνισμούς και όχι υποχρέωση και στόχος.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, στην ομάδα εντάχθηκαν παιδιά τα οποία είχαν δυσκολία στο μάθημα Φυσικής (επίλυση τύπων, διατύπωση θεωρίας κλπ), αλλά λειτούργησαν άριστα πειραματικά, αυξάνοντας το ενδιαφέρον τους για το μάθημα που αρχικά τους άγχωνε.

ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ

Δοκοπούλου Κατερίνα  (Συντονίστρια), Δεκαρίστου Γεωργία 
Ο Όμιλος Ρητορικής του 3 ου Γυμνασίου Γλυφάδας ολοκλήρωσε με επιτυχία τις εργασίες του για το σχολικό έτος 2022-23. Η διάρκεια του ομίλου ήταν 8 μήνες (Οκτώβριος 2022-Μάιος 2023) και συμμετείχαν συνολικά 10 μαθητές από τη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με όλα τα είδη των ρητορικών λόγων (αυθόρμητος λόγος, προτρεπτικός λόγος, εκφραστική ανάγνωση, διττοί λόγοι, εικονικές δίκες Πρωταγόρα, προφορική αφήγηση). Ο όμιλος συμμετείχε με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες του ομίλου, οι οποίες έγιναν με παιγνιώδη τρόπο και αφορούσαν θέματα σχετικά με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και την επικαιρότητα. Μέρος των μαθητών του Ομίλου πήρε μέρος στις εργασίες του 7ου Ευρωπαϊκού Μαθητικού Συνεδρίου στη Βερόνα (2-5 Μαρτίου 2023) που διοργάνωσε το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNESCO και την αρωγή του ΥΠΑΙΘ, παρουσιάζοντας τη διαχρονική εξέλιξη του θεσμού της φιλοξενίας από την αρχαιότητα ως σήμερα. Οι μαθητές ανέπτυξαν συνεργατικό πνεύμα, προβληματίστηκαν και είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν με δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί κατά τον σχεδιασμό του ομίλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου