ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ
ΒΙΑ
Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική
εκείνη συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη,
αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη αντικειμενική (π.χ.
σωματική) ή αντιληπτική (π.χ. προσωπικότητας).
Εν ολίγοις, κατευθύνεται προς εκείνα τα θύματα που εκλαμβάνονται από τους θύτες (έναν ή πολλούς μαζί) ως αδύναμα , είτε σωματικά είτε ψυχολογικά .
Εν ολίγοις, κατευθύνεται προς εκείνα τα θύματα που εκλαμβάνονται από τους θύτες (έναν ή πολλούς μαζί) ως αδύναμα , είτε σωματικά είτε ψυχολογικά .
Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα υποστηρίζουν οι παιδοψυχολόγοι, οι ενήλικες, που
χρησιμοποιούν σωματική βία, για να συνετίσουν τα παιδιά τους, τα οδηγούν με
μαθηματική ακρίβεια σε παραβατικές συμπεριφορές, αφού:
1. τα παιδιά μαθαίνουν ότι οι μεγάλοι είθισται να χτυπάνε τους μικρότερους.
2. το ξύλο εκλαμβάνεται ως μορφή επιβολής των απόψεων και των επιθυμιών του
θύτη προς το θύμα του.
3. όταν χτυπάμε, μας φοβούνται και έτσι δημιουργείται ένα αίσθημα απόλυτης
κυριαρχίας και εξουσίας σε αυτόν που χτυπά!
4. στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν και να κάνουν τελικά αυτό που θέλουν,
τα παιδιά μαθαίνουν να δρουν κρυφά
και παρασκηνιακά, αντιμετωπίζουν
προβλήματα έκφρασης των αναγκών και των συναισθημάτων τους, κατάχρησης αλκοόλ
και εξάρτησης από ότι οι ενήλικες, που δεν έχουν κάτι ανάλογο να θυμούνται.
.jpg)

Το παιδί που έχει πέσει θύμα σωματικής βίας στο σχολείο, παρουσιάζει τα
παρακάτω συμπτώματα:
*Γίνετε επιθετικό ή υπερβολικά ανήσυχο.
*Κάνει αδικαιολόγητες απουσίες από το σχολείο, ή καθυστερεί να πάει ή αργεί
να επιστρέψει στο σπίτι ή έχει μειωμένη διάθεση να πάει στο σχολείο ή αρνείται
να πάει στο σχολείο με πρόσχημα κάποια αδιαθεσία ή αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και
δραστηριότητες.
*Σχεδόν καθημερινά πηγαίνει από διαφορετικό δρόμο στο σχολείο.
*Συχνά χάνει τα πράγματά του.
*Έχει σημάδια στο σώμα του ή έχει σχισμένα ρούχα.
*Ζητά συχνά χρήματα γιατί λέει ότι έχασε τα δικά του.
*Έχει εφιάλτες.
*Πέφτει η σχολική του επίδοση.
*Απειλεί να αυτοκτονήσει.
ΓΕΩΡΓΙΑ
ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΑΓΚΛΗ, ΕΛΕΝΗ-ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΣΗ, ΓΕΩΡΓΙΑ
ΜΠΟΖΙΟΝΕΛΟY
ΣΣ. Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας της καθηγήτριας Γεωργακάκη Χρύσας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου