Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Μαθητές Ραψωδοί

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ

Αλήθεια έχετε δοκιμάσει… να μάθετε το μάθημα ποιηματάκι; Εμείς, μαθητές της Α' τάξης του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, προσπαθήσαμε να γράψουμε ποιηματάκια, να τα πούμε ρυθμικά σε στιχάκια στο πλαίσιο της εισαγωγής στην Οδύσσεια. Τολμήσαμε να γίνουμε μικροί ραψωδοί και ορίστε κάποιες ερασιτεχνικές δοκιμές μας.

Η ιδέα της καθηγήτριάς μας, Γεωργίας Αλειφέρη, μας ενθουσίασε, να παρουσιάσουμε στην τάξη τα χαρακτηριστικά των ραψωδών με ποιητικό και ρυθμικό τρόπο.
Απολαύστε διαβάζοντας τα κείμενα και φανταστείτε τα ως ήχο και εικόνα!...



Εμείς οι ραψωδοί
κρατώντας το ραβδί
απαγγέλλουμε τα έπη
με δυνατή φωνή
Δε ζούμε σε ανάκτορα
πάμε σε χώρους ανοιχτούς
και παίρνουμε βραβεία.

[Μούση Αριάδνη]




Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΡΑΨΩΔΩΝ

Είμαι ένας Ραψωδός 
ένας μεταγενέστερος αοιδός.

Απαγγέλλω ρυθμικά
συμμετέχω σε γιορτές ομαδικά.

Απαγγέλλω όπου ταξιδεύω
και τα πλήθη τα μαγεύω.

[Δημήτρης Κακεπάκης]


Τόσα χρόνια ταξιδεύω
απαγγέλλω και υμνώ
τα κρυφά τα μονοπάτια
των ηρώων τον λυγμό

Με το ραβδί μου ανά χείρας
ποιήματα εξιστορώ
πράξεις απίστευτα γενναίες
και τους δίνω και ρυθμό.

Σε γιορτές και σε αγώνες
λέω πως οι θεοί βοηθούν
άλλοτε πως δυσκολεύουν 
και συχνά πως τιμωρούν.

[Δήμητρα Μαρκοπούλου]




Είμαστε οι ραψωδοί
ποιητές επικοί
απαγγέλλουμε ρυθμικά
κρατώντας όλοι μας ραβδιά.

Έμπνευση έχουμε πολλή
που μας δίνουν οι θεοί.

Από τόπο σε τόπο πηγαίνουμε
τα έπη να σας απαγγέλλουμε.

Όπου γίνεται γιορτή
πάμε εμείς οι ραψωδοί.

[Μάγδα Ντάτση]


Είμαι Ραψωδός, συρράπτω ποιηματάκια
με όμορφα λογάκια.
Δεν αυτοσχεδιάζω εγώ
μόνο απομνημονεύω και απαγγέλλω όσο καλύτερα μπορώ.
Σε γιορτές απαγγέλλω εγώ
με ραβδί στο χέρι πάντα προσπαθώ.
Σε σωματεία ανήκω εγώ
από τόπο σε τόπο πάντα τριγυρνώ.
Να δώσω χαρά στα πρόσωπα αυτά
που με εμπνέουν καθημερινά.

[Μαρία Ρογκάκου]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου