Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

«Σοφόν το σαφές»

Πώς να μιλούμε στα παιδιά για να μας ακούν

Εξαιρετική επιμορφωτική εκδήλωση που αφορούσε την αποτελεσματική και παιδαγωγική προσέγγιση της επικοινωνίας των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές, φιλοξενήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου. Το θέμα της εισήγησης ήταν : «Πώς να μιλούμε στα παιδιά για να μας ακούν», που παρουσίασε η ειδική της φωνής και δημόσιας ομιλίας Νίνα Καλουτσά, διπλωματούχος καθηγήτρια όπερας και μουσικής δωματίου και κάτοχος Ms Καλών Τεχνών.

Δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς των γυμνασίων και λυκείων της Γλυφάδας, Ελληνικού, Αργυρούπολης και Αλίμου.
Την εκδήλωση προλόγισε ο διοργανωτής της εκδήλωσης, καθηγητής Ελευθέριος Χονδρογιάννης, ο οποίος τόνισε την ανάγκη επικοινωνίας με όλους τους μαθητές. Να χρησιμοποιούνται τρόποι που να προσεγγίζεται κάθε μαθητής. Να αγαπήσουν τα παιδιά το σχολείο και την μάθηση. 
Η επικοινωνία είναι τέχνη, υπογράμμισε η εισηγήτρια, που γίνεται αποτελεσματική αν πραγματοποιηθεί με προσεκτικό τρόπο. Έχει την ιδιότητα να μαγνητίζει ο ομιλητής με την στάση του σώματος και την εκφορά της φωνής περνώντας το μήνυμα σε αυτούς που απευθύνεται. Ιδιαίτερα στα παιδιά χρειάζεται ο εκπαιδευτικός αλλά και ο γονιός να είναι προσεκτικοί στον τρόπο επικοινωνίας, ειδικά στις λέξεις που χρησιμοποιούν. Υπονομεύουν την αυτοεκτίμηση του παιδιού.
Εστίασε στις λέξεις που χρησιμοποιούνται. Λέξεις που παράγουν συναισθήματα! Να χρησιμοποιούνται θετικές λέξεις που παράγουν και ανάλογα συναισθήματα. Μια μέθοδος που στηρίζεται στην μελέτη των: Dr Andrew Newberg & Mark Robert Waldman. Σύμφωνα με τους οποίους μια λέξη έχει την δύναμη να επηρεάσει την έκφραση των γονιδίων που ρυθμίζουν την φυσική και συναισθηματική κατάσταση του ατόμου.
Το ανώτερο συναίσθημα είναι η Αγάπη και το κατώτερο ο Φόβος. Ενδιάμεσα υπάρχουν: η ευγνωμοσύνη, η χαρά και η ευτυχία, η ελπίδα, η ικανοποίηση, η ενόχληση, οι ενοχή, ο θυμός, η απόρριψη, το μίσος, η κατάθλιψη.
Επεσήμανε ότι όσο απλοϊκό κι αν ακούγεται το θετικό λεξιλόγιο δημιουργεί ένα νέο νευρολογικό μοτίβο, μια νέα νευρική οδό που οδηγεί για παράδειγμα στην ευχαρίστηση, στην έμπνευση, στην πρόοδο. Είναι κατορθωτό, κατέληξε η ομιλήτρια, αν ο ενδιαφερόμενος δεσμευτεί να αντικαταστήσει σταδιακά τις  λέξεις και τις φράσεις χαμηλής ενέργειας!
Ακολουθεί ο ενδεικτικός πίνακας («Είμαστε τα Λεγόμενά μας») που αναφέρεται  στις αρνητικές λέξεις που επιλέγουμε και να αντικατασταθούν με τις αντίστοιχες θετικές κατά την επικοινωνία. Είναι ενδιαφέρον!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΣ

Αρνητικά (-)
Θετικά (v)
Φοβερό & Τρομερό
Υπέροχο/ Καταπληκτικό/Εξαιρετικό
Δεν υπάρχει
Μοναδικό/Θεϊκό!
Αγωνίζομαι/ Παλεύω/ Σκοτώνομαι/ Κυνηγιέμαι/ Αποτελειώθηκα/ Πέθανα/ Είμαι πτώμα
Δόξα τω Θεώ/ Εργασία και χαρά/ Καλά
Προσπαθώ
Το κάνω ή δεν το κάνω
Πρέπει
Επιλέγω/ Καλό είναι/ Χρειάζεται
Δεν μπορώ
Δεν θέλω
Δουλειά
Εργασία
Βγάζω λεφτά
Κερδίζω χρήματα
Το Μισώ…
Προτιμώ
Τέλος Πάντων
Σε κάθε περίπτωση
Δύσκολο
Το κάνω ή δεν το κάνω
Έλεος
(Προσφέρουμε) Μακροθυμία- επιείκεια- συγχώρεση
Πνίγομαι/ Μαύρη ζωή/ Το κεφάλι μου θα σπάσει
-
Αν-ησυχώ
Αναμένω
Αν-υπομονώ
Προσδοκώ
Απέτυχα
Κάνω μια αλλαγή/ Ήταν πολύτιμη εμπειρία
Είμαι ανόητος
Ακόμη μαθαίνω/ Δεν αξιοποιώ όλο το Δυναμικό μου
Με απέρριψαν
Μου ασκήθηκε εποικοδομητική κριτική/ Δεν με κατάλαβαν
Είμαι άρρωστος
Αναρρώνω
Είμαι μόνος
Είμαι διαθέσιμος
Είμαι πνιγμένος
Έχω πολλές προκλήσεις/ Εστιάζομαι σε πολλά πράγματα
Τρέμω από το φόβο μου
Αντιμετωπίζω μια πρόκληση
Πρόβλημα
Ζήτημα/ Θέμα/ πρόκληση








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου