«Ὲν Φαντασίᾳ καί Λόγῳ»
Εἰς σέ προστρέχω Τέχνη τῆς Ποιήσεως,
πού κάπως ξέρεις ἀπό φάρμακα·
νάρκης τοῦ ἄλγους δοκιμές, ἐν Φαντασίᾳ καί Λόγῳ.
(Κ. Καβάφης)
Με την Ποίηση! Τη δύναμη της φαντασίας που συλλαμβάνει, τη μαγική λειτουργία του λόγου, προσπαθήσανε να κατευνάσουνε... τους πόνους τους, φέτος στην Θεατρική Ομάδα του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας!
Σκοπός η θεατρική επεξεργασία ενός θέματος, του ψηφιοποιημένου κόσμου, των ψηφιακών βιωμάτων, των εικονικών εμπειριών-σχέσεων... με άξονα τη Νεοελληνική Ποίηση και το ποιητικό θέατρο. Στόχος ήταν η δημιουργία μιας μίνι παράστασης που να παρουσιαζόταν στην ετήσια ημερίδα της λήξης του προγράμματος της Πειραματικής Εφαρμογής της Θεατρικής Αγωγής στο Γυμνάσιο, η οποία φιλοξενείται, κατά παράδοση, στην Aula της Φιλοσοφικής Σχολής.(Είναι η δεύτερη χρονιά που η Θεατρική Ομάδα έχει την τιμή να ενταχθεί στο πρόγραμμα αυτό, μια συνεργασία του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και της Επιστημονικής Μονάδα «Τέχνες» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
Ο Covid-19 όμως είχε άλλα σχέδια... Αλλά δεν το βάλανε κάτω! Το πρόγραμμα που έως τον Μάρτιο υλοποιήθηκε μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου, συνέχισε και διαδικτυακά μέσω Ψηφιακής Τάξης και Webex. Οποία ειρωνία!!! Όταν ακυρώθηκε και η ημερίδα η τεχνολογία πάλι βοήθησε να δημιουργήσουν μια εξαιρετική ταινία μικρού μήκους, με τίτλο: «Ὲν Φαντασίᾳ καί Λόγῳ».
Η αντίστοιχη παράστασή (ερασιτεχνική λήψη) στην ημερίδα το 2019 (προ κορωνοϊού... ευτυχώς παίξαμε...)
Στόχος της θεατρικής ομάδας είναι να αποκτήσουν οι μαθητές ουσιαστική θεατρική παιδεία. Να γνωρίσουν διανοητικά, να αισθανθούν συναισθηματικά, να βιώσουν εμπειρικά τις ποικίλες παραμέτρους του θεατρικού φαινομένου.
Μέσα από το παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό, τη Δραματοποίηση και τη Διερευνητική Δραματοποίηση, με την κατάκτηση των εκφραστικών τους μέσων, την εξοικείωσή τους με τις τεχνικές του δράματος και της σκηνικής πράξης, οι μαθητές μπορούν να οδηγηθούν στο να παραγάγουν οι ίδιοι ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό προϊόν, ως αποτέλεσμα της δημιουργικής επαφής τους με το αντικείμενο διδασκαλίας και της σωστής επενέργειάς ως εκπαιδευτικοί, ως εμψυχωτές ρόλου του παιδαγωγού σκηνοθέτη και καλλιτέχνη.
Το θαυμαστό αποτέλεσμα φέρνει η εξαιρετική διδασκαλία και ο συντονισμός των καθηγητριών, Ζαφειρίας Παπαδημητρίου και Αικατερίνης Ρόζη, που εμπνέουν δημιουργικά τους μαθητές.
Το θαυμαστό αποτέλεσμα φέρνει η εξαιρετική διδασκαλία και ο συντονισμός των καθηγητριών, Ζαφειρίας Παπαδημητρίου και Αικατερίνης Ρόζη, που εμπνέουν δημιουργικά τους μαθητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου