Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΜΕΡΟΣ Β’

 «Aχ αυτός ο κορωνοϊός, είναι πολύ βαρετός...»

Μια από τις πολλές πλευρές των πρωτόγνωρων καταστάσεων που ζούμε λόγω της πανδημίας είναι και το επίμονο αίτημα των παιδιών για άνοιγμα των σχολείων. Αυτό το αίτημα το δηλώνουν άλλοτε άμεσα και άλλες φορές έμμεσα, με πιο λογοτεχνικό τρόπο, στα αποσπάσματα από την καθημερινότητα των μαθητών, μέρος δεύτερο.
Πρόκειται για αποσπάσματα από εργασίες μαθητών της Α’ τάξης, του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας της καθηγήτριας, Ζαφειρίας Παπαδημητρίου.   
  
«Το τηλέφωνο με ξύπνησε. Δεν το πρόλαβα. Πρέπει να το άφησα ανοιχτό. Η γιρλάντα με τα φωτάκια τρεμοσβήνει. Μάλλον τελειώνει η μπαταρία. Σκοτεινά είναι ακόμη έξω. Ξυπνάω όλο και πιο νωρίς. Έχουν αλλάξει οι ρυθμοί και τα ωράριά μας. Ας κάνω ένα τσάι. Ο σκύλος με ακολουθεί στην κουζίνα γκρινιάζοντας.
 Έβαλα ένα ανοιξιάτικο φόρεμα και στάθηκα όρθια μπροστά στην ανοιχτή σόμπα, κοιτώντας τη βροχή να τρέχει σαν να μην έχει χρόνο, στο τζάμι. Είναι ζόρικες αυτές οι μέρες, λίγο χειρότερες από αυτές που πέρασαν. Βράζω τσάι του βουνού στο μάτι, μέχρι που χύνεται και καίγομαι, πάλι.
Κουμπώνω ένα τζιν κάτω από το φόρεμα και με ένα ξεχασμένο φούτερ από πάνω και κατεβαίνω μαζί με τον σκύλο, να βγούμε βόλτα.
Γυρνάω από την βόλτα με τον σκύλο, λέω στον εαυτό μου «ώρα WEBEX»
«Aχ αυτός ο κορωνοϊός, είναι πολύ βαρετός...»
«Όταν τελειώσουν όλα τα μαθήματα και έρθει η ιερή ώρα του σχολάσματος κατά τις 1 και 20 ή στις 2 , πηγαίνω να φάω μεσημεριανό»
«Χθες πέρασα μια μέρα ακόμα στο σπίτι λόγω καραντίνας. Ήταν Σάββατο πρωί. Κατά της 10:00 είχα μάθημα θεωρητικά στο πιάνο μέσω skype...»
«Τους τελευταίους μήνες είμαστε όλοι σε καραντίνα λόγω του κορωναϊού και έχει αλλάξει σε πολλά πράγματα η ζωή μας. Πρέπει να είμαστε όλη μέρα μέσα στο σπίτι και κάνουμε τα ίδια πράγματα κάθε μέρα. Δεν βλέπω τους φίλους μου, όμως τους μιλάω όταν παίζουμε παιχνίδια στο playstation.  Κάθε πρωί καθόμαστε στον υπολογιστή και κάνουμε διαδικτυακά μαθήματα με τους καθηγητές μας. Δεν είναι το ίδιο όπως όταν πηγαίναμε σχολείο και δεν μου αρέσει...  Έχω κουραστεί όμως να είμαι συνέχεια κοντά σε μια οθόνη και τώρα τελευταία έχω αρχίσει και διαβάζω κάποια βιβλία. Ο κορωνοϊός έχει αλλάξει την ζωή μου αλλά καταλαβαίνω ότι είναι κάτι που πρέπει να κάνουμε τώρα για να μείνουμε υγιείς» 
 «Επειδή τελειώνουμε το μεσημέρι, το γεγονός ότι κάθομαιμπροστά από μία οθόνη για τόσες ώρες μου προκαλεί κούραση. Αργότερα το απόγευμα έχω Αγγλικά ή κάποια άλλη δραστηριότητα. Όταν τελειώσω με όλα αυτά κλείνω τον υπολογιστή μου και πηγαίνω για περπάτημα, ώστε να ξεκουραστώ ψυχολογικά και να έχω δύναμη για την επόμενη μέρα»
«Το συμπέρασμά μου είναι ότι χωρίς την καραντίνα η ζωή μου θα ήταν διαφορετική και δεν θα βαριόμουνα. Ελπίζω να τελειώσει η καραντίνα και να ξαναπάω στο σχολείο!» 
«Το πρωί συνήθως ξυπνάω στις 6 , κάνω την πρωινή μου γυμναστική καθώς είμαι αθλήτρια και τώρα στην καραντίνα δεν πρέπει να χάσω την φόρμα μου. Μετά κατά τις 7.30 που τελειώνω, κάνω ένα μπάνιο, φτιάχνω το πρωινό μου και κάθομαι λίγο στο κινητό μέχρι να ξεκινήσει το μάθημα». 
«...Στη συνέχεια κάνω το μάθημα των αγγλικών μου αν έχω και μετά πάω πάλι να κάνω ό,τι μαθήματα μου έχουν μείνει. Έπειτα κάνω γυμναστική με βάση το πρόγραμμα που μου έχει δώσει η προπονήτριά μου».
«Όταν τελειώνω τα μαθήματα μου  κάνω ένα μπάνιο και τρώω βραδινό. Μετά θα πάω  στο δωμάτιό μου, θα ξαπλώσω και θα δω YouTube...»
«Καθημερινά ξυπνάω και  ετοιμάζομαι για το μάθημα τηλεδιάσκεψης. Στο πρώτο διάλειμμα τρώω το πρωινό μου και ξαναπηγαίνω στον υπολογιστή να βάλω το λίνκ της δεύτερης ώρας.»
Δεν μου αρέσει η καραντίνα διότι είμαι συνέχεια μέσα στο σπίτι και μπροστά σε μια οθόνη τις περισσότερες ώρες. Δεν μπορώ να δω τους φίλους μου, τα ξαδέλφια μου για να μιλήσουμε από κοντά. Μου λείπει που έβγαινα από το σπίτι, πήγαινα στο σχολείο, στις δραστηριότητες μου ήμουν συνέχεια σε μια ενέργεια. Ελπίζω να τελειώσει γρήγορα αυτή η καραντίνα γιατί βαρέθηκα αυτή την κατάσταση που περνάμε. Το σημαντικό είναι όμως να είμαστε όλοι υγιείς». 
«Ζούμε σε μια περίοδο που την παράσταση την κλέβει ο covid-19. Η καθημερινότητα μου είναι πολύ διαφορετική απ’ ό,τι ήταν πριν. Πιο συγκεκριμένα, σήμερα ξύπνησα και πήρα το πρωινό μου, στη συνέχεια πήγα στο γραφείο μου και πήρα θέση να παρακολουθήσω τα διαδικτυακά μαθήματά μου. Προσπαθώ να ανταποκριθώ όσο μπορώ γιατί η διαδικασία των μαθημάτων από το διαδίκτυο είναι κάπως άχαρη»
«...Επίσης μου λείπει το σχολείο, η κοντινή επαφή με τους καθηγητές και τους συμμαθητές μου.»
«Μια συνηθισμένη μου μέρα στην καραντίνα είναι σχετικά γεμάτη... Αφού τελειώσω με το διάβασμά μου τρώω λίγα φρούτα και ξεκουράζομαι με την οικογένειά μου στο σαλόνι μας. Μου αρέσει, αντί να κάθομαι τις μέρες που έχω ενέργεια, να κάνω γυμναστική όπως περπάτημα ή σχοινάκι. Στο τέλος της ημέρας κάθομαι και παίζω ηλεκτρονικά παιχνίδια και χαλαρώνω μέχρι να πάει έντεκα η ώρα και να κοιμηθώ. Η μέρα μου είναι γεμάτη δραστηριότητες και περνάω πολύ καλά παρόλο που θα ήθελα η ρουτίνα της καθημερινότητας που είχα πριν την καραντίνα να επιστρέψει»
«Εύχομαι να φύγει γρήγορα ο κορωνοϊός για να ανοίξουν τα σχολεία και να ξαναδώ τους συμμαθητές μου...»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου