Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

Αγαπητό μου ημερολόγιο (1)

«Με λένε Άννα και είμαι πριγκίπισσα του Βυζαντίου»

Η πορφυρογέννητη Άννα θα παντρευόταν ξένο άρχοντα και μάλιστα βάρβαρο, γάμος που της επιβλήθηκε για πολιτικούς λόγους. Η συναρπαστική ιστορία από τα βυζαντινά χρόνια αλλά και η προσωπικότητα της πριγκίπισσας Άννας ήταν το κίνητρο για τις δημιουργίες των μαθητών στο πλαίσιο της Ιστορίας της Β΄ τάξης, της καθηγήτριας Ζαφειρίας Παπαδημητρίου. Φαντάστηκαν τι θα έγραφε στο ημερολόγιό της η Άννα στο δρόμο για την Χερσώνα,  εκεί που θα άλλαζε για πάντα η ζωή της! Πώς θα ένιωθε μετά από τον γάμο της με έναν αλλόθρησκο βάρβαρο, με έναν Βίκινγκ, που είχε δεχτεί όμως να ασπαστεί τον χριστιανισμό, αυτός και ολόκληρος ο λαός του, για χάρη της...  


«Σήμερα πρόκειται να παντρευτώ τον ηγεμόνα της Ρωσίας. Ο βασιλικός γάμος θα γίνει στη Χερσώνα μαζί με την βάπτιση του Βλαδίμηρου στον ποταμό Δνείπερο. Έπειτα θα ακολουθήσει μαζική βάπτιση των Ρώσων. Ο αδελφός μου, Βασίλειος, αποφάσισε να συναινέσει στον γάμο μας, αφού είχε υποσχεθεί στον Βλαδίμηρο από καιρό πως θα με έδινε για σύζυγο του αν τον βοηθούσε να συντρίψει την ανταρσία των βυζαντινών γαιοκτημόνων. Όταν βέβαια ο Βλαδίμηρος συνέτριψε την ανταρσία, ο αδερφός μου δεν μου επέτρεψε να παντρευτώ τον Ρώσο ηγεμόνα, όπως είχε υποσχεθεί. Χρειάστηκε να κατακτήσει τη Χερσώνα και τότε μόνο επέτρεψε τον γάμο μας, με απαραίτητη προϋπόθεση όμως να ασπαστεί τον χριστιανισμό. Είμαι η πρώτη πριγκίπισσα που παντρεύεται ξένο ηγεμόνα και ο Βασίλειος ανησυχεί! Όμως εγώ πιστεύω πως αυτός ο γάμος θα είναι η αρχή μιας περιόδου ειρήνης, φιλίας και συνεργασίας μεταξύ του Βυζαντίου και της Ρωσίας. Από την άλλη σκέφτομαι ότι δε γνωρίζω καλά τον Βλαδίμηρο και δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί η συμβίωση μαζί του, αλλά… για να τον εγκρίνει ο αδερφός μου κάτι θα ξέρει. Είμαι λίγο αγχωμένη είναι η αλήθεια. Ο χρόνος θα δείξει... Εύχομαι όλα να κυλήσουν ομαλά και για εμάς και για τις χώρες μας.»

Ευφροσύνη-Μαρία  Γαβρά  


«Σήμερα κατευθύνομαι προς τα βάθη της απελπισίας, ταξιδεύω με διαταγή του αδελφού μου, Βασίλειου, στην Χερσώνα, όπου θα παντρευτώ τον άγριο και αδίστακτο ηγεμόνα των Ρώσων, Βλαδίμηρο. Το πριγκιπικό μου καθήκον υπερέχει από τη θέλησή μου!  Δυστυχώς για το καλό του λαού μου ως αδελφή του αυτοκράτορα  πρέπει να υπακούσω και να υποστώ τα μειονεκτήματα της αυτοκρατορικής καταγωγής μου. Μόνο στη σκέψη ότι δεν έχω τη δυνατότητα να επιλέξω τη ζωή μου...  Μακάρι να μπορούσε να αποτραπεί αυτός ο γάμος, μα με την επιμονή του Βλαδίμηρου που καθήλωσε πλήθη  δεν θα μπορούσε κανείς να αρνηθεί ή να σκύψει το κεφάλι. Από την άλλη πλευρά αυτό που θα μπορούσε κανείς να καταφέρει τώρα είναι ο εκχριστιανισμός των Ρώσων.»

                                                                           Έλενα Καπερώνη

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου