Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023

Αναδρομική δολιοφθορά…

ΤΟ ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΤΟΥ Α4 ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΤΣΙΡΙΚΟΙ ΤΟΥ Α1

Οι μαθητές των τμημάτων Α1 και Α4, του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, στο μάθημα της Λογοτεχνίας, της καθηγήτριας Γεωργίας Αλειφέρη απέδωσαν ως θεατρικό δρώμενο το διήγημα του Δημήτρα Ψαθά, «Οι πιτσιρίκοι». Αναφέρεται στην Εθνική Αντίσταση και ιδιαίτερα στον αγώνα των παιδιών και τη δράση τους  απέναντι στο Γερμανό κατακτητή. Ένα 
μάθημα που έγινε με διαφορετικό τρόπο!
 

Η γερμανική κατοχή ήταν μια εφιαλτική περίοδος, με πείνα, φτώχεια και κακουχίες. «Αναδρομικά» το Α4 του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, έκανε το δικό του πρωτότυπο σαμποτάζ με απλό τρόπο. 
Δύο μαθητές υποδύθηκαν αντίστοιχα τον Γερμανό που περιπολούσε γύρω από το φορτηγό και τον πιτσιρίκο που τον απασχόλησε με ένα τσιγάρο μέχρι οι υπόλοιποι πιτσιρίκοι να καταστρέψουν τα λάστιχα του φορτηγού. Οι μαθητές του Α4 σαν άλλοι πιτσιρίκοι πήραν από την καρότσα του δικού μας φορτηγού τα 22 κουτάκια που είχαμε αφήσει. Με αυτό τον τρόπο καταλάβανε καλύτερα το σαμποτάζ των πιτσιρίκων που διαβάσανε στο διήγημα του Δημήτρη Ψαθά.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΨΑΘΑΣ
 

Γενάρης του 1942. Μια νύχτα στο Ζάππειο. Ένα γερμανικό φορτηγό σταματημένο και ο σκοπός του το προσέχει. Ξαφνικά ένα πιτσιρίκι εμφανίζεται και προσποιείται ότι θέλει να ανάψει το τσιγάρο του από το φανάρι του φορτηγού. Αφού κάνει διάφορες τσαχπινιές, ανάβει από τον αναπτήρα του γερμανού και φεύγει. Ήταν αργά για το γερμανό όμως, γιατί ύστερα κατάλαβε ότι τον σαμπόταραν… και οι άλλοι πιτσιρίκοι κρυφά έσκασαν τα λάστιχα του φορτηγού.
Την αναπαράσταση σκηνής αυτής από το διήγημα του Δημήτρη Ψαθά «οι πιτσιρίκοι» έκαναν τα παιδιά του Α1 με την φιλόλογο Γεωργία Αλειφέρη. Όλοι έφεραν ένα κουτάκι, όσοι δεν είχαν τις κασετίνες τους. Με δύο απλά υλικά, την έδρα της τάξης, δύο καρέκλες, χαρτοταινία και μεράκι φτιάχτηκε το σκηνικό. Ένα μολύβι για το τσιγάρο, μία γόμα ως αναπτήρας, ένα τρίγωνο για όπλο. Η καθηγήτρια επέλεξε ένα παιδί να είναι γερμανός και άλλο ένα ο πιτσιρίκος και συγκέντρωσε τα υπόλοιπα στην άκρη της τάξης, αφού πρώτα τους είπε να αφήσουν τα κουτιά τους πίσω από το σκηνικό. Καθώς οι δύο επιλεγμένοι έκαναν το διάλογο, υπόλοιποι μαθητές έπαιρναν ο καθένας το κουτάκι του και καθόταν στη θέση του.
 Ήταν μία πολύ επιτυχημένη δράση!
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΟΜΙΩΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου