ΤΟΥ ΧΘΕΣ, ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ, ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Στην Ελληνική κοινωνία η λειτουργία των σχολειών ήταν αναγκαιότητα, ένα γόνιμο εφόδιο που βελτίωνε τον άνθρωπο και την κοινωνία. Την αγραμματοσύνη την θεωρούσε πηγή κακών. Ενθάρρυνε τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο.
Φαίνεται χαρακτηριστικά από την ευλάβεια που αντιμετωπίζει ο αγράμματος και σκληρός κρητικός το σχολείο, το δάσκαλο και το προσδοκώμενο παιδαγωγικό αποτέλεσμα στο απόσπασμα, από την «Αναφορά στον Γκρέκο» του Νίκου Καζαντζάκη. Εκδηλώνει την ευαίσθητη πλευρά του όταν αντικρίζει το σχολείο, γίνεται τρυφερός προς το παιδί του, που ξαφνιάζεται, αφού δεν το είχε συνηθίσει σε τέτοιες συμπεριφορές.
Η μαθήτρια Φαίη Γαβρά με αφορμή αυτό το απόσπασμα, της «Νέας Παιδαγωγικής», στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας της Α' τάξης, της καθηγήτριας Νίκης Κυριαζή, παρουσίασε την εικονογραφημένη ενδιαφέρουσα άποψή της. Περιηγείται από το σχολείο του παρελθόντος, σε αυτό που βιώνει και οδηγείται σε εκείνο που οραματίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου