Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Σύγχρονα ποιήματα

 Μαθητές Αοιδοί και Ραψωδοί της Οδύσσειας

Μετά το μάθημα στην Οδύσσεια, της καθηγήτριας Γεωργίας Αλειφέρη, για τους αοιδούς και τους ραψωδούς και ακολουθώντας την παράδοση του σχολείου σκεφτήκαμε να προστεθούμε και εμείς, οι μαθητές της Α’ τάξης (Α1 και Α3) του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, στον κατάλογο των νέων μικρών «αοιδών» και «ραψωδών».


       «Αοιδοί»                                                       «Ραψωδοί»
1.    Γιώργος Απίστολας                                  1. Ευαγγελία Ζώη
2.    Ειρήνη Λουκαδάκη                                 2. Χριστιάννα Γιαννούκου
3.    Αντριάνα Αχματάι                                   3. Αντριάνα Αχματάι                           
                                                                         4. Μελίνα Κουλουφάκου







Είμαι ραψωδός
σπουδαίος και τρανός
τα έπη θα σου πω
με το ραβδί μου συνοδό.

Μ’ αρέσει να γυρνάω
πηγαίνω εδώ κι εκεί
σε σωματείο ανήκω
δεν κάθομαι στιγμή.

[Ευαγγελία Ζώη]







Αοιδοί

Είμαστε Αοιδοί και όχι Ραψωδοί,
ποιητές προομηρικής εποχής.
Ζούμε σε αυλή εμείς οι Αοιδοί.
Τραγουδάμε ρυθμικά τα έπη τα ηρωικά.

[Λουκαδάκη Ειρήνη]







Αοιδός είναι αυτός
ο παλαιός επικός,
μοναδικός ποιητής
της προομηρικής εποχής.

Την κιθάρα αγκαλιάζει
και αυτοσχεδιάζει.
Έμπνευση τον διέπει
και συνθέτει έπη.

Σε συμπόσια ανακτορικά
τραγουδά δυνατά.
Σε γιορτές και σε αγώνες
τα έπη ομορφαίνουν τις εικόνες.

[Γιώργος Απίστολας]







Είμαι ραψωδός και όχι αοιδός
απαγγέλω ποιήματα και δεν τραγουδώ
δεν μένω σε παλάτια μόνο ταξιδεύω
σε εκδηλώσεις τραγουδώ.

[Χριστιάννα Γιαννούκου]







Ραψωδός είμαι εγώ
και να "ραπάρω" μπορώ.
Όμως τα έπη να απαγγέλνω προτιμώ
μαζί με το ραβδί μου το ισχυρό.
Αυτοσχεδιασμούς δεν κάνω.
Δεν είμαι αοιδός.
παντού και πάντα ταξιδεύω
και απαγγέλνω δίχως κούραση, δίχως νεύρο!

[Αντριάνα Αχματάι]







Είμαι αοιδός και όχι ραψωδός.
Εγώ τραγουδώ με τη μούσα μου βοηθό.
Αυτοσχεδιάζω.
Σε παλάτια ζω και σε αυλές βασιλικές τραγουδώ
με συνοδεία φόρμιγγας για ρυθμό.
Τα λόγια μου θυμάμαι γιατί μπορώ
θρύλους να μαθαίνω και τυπικά επίθετα να συγκρατώ.

[Αντριάνα Αχματάι]




Είμαι ραψωδός και δεν αυτοσχεδιάζω
εγώ με το ραβδί μου τα έπη μου θα πω
σε μεγάλες γιορτές, όπου γίνονται αγώνες
ξέρω ότι θα πάρω την πρώτη θέση εγώ.

[Μελίνα Κουλουφάκου]













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου