Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020

Καθημερινότητα μαθητών

 Πως περνούν στην καραντίνα

Η τηλεκπαίδευση, οι αυστηροί περιορισμοί στην κυκλοφορία, η μικρή ημέρα, ο άσχημος καιρός υποχρεώνουν την κοινωνία και τους μαθητές σε κατ’ οίκον περιορισμό. Οι έγκλειστοι προσαρμόζονται  στο καθημερινό φόντο του εσωτερικού της κατοικίας τους. Η δε έξοδος από το σπίτι αποτελεί γεγονός… 
Ας δούμε την επιβληθείσα καθημερινότητα πως την βιώνουν οι μαθητές. 
Πρόκειται για αποσπάσματα από εργασίες μαθητών της Α’ τάξης, του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας της καθηγήτριας, Ζαφειρίας Παπαδημητρίου.    
«Όταν η ώρα πάει 9  το βράδυ θα φάω κάτι και θα κάτσω να δω την αγαπημένη μου σειρά. Στις 12:00 η μητέρα μου θα έρθει και θα μου πει τη φράση: «Έλα, αρκετά είδες». Τότε εγώ θα πάω να ξαπλώσω και θα πάρω κρυφά το τάμπλετ και θα ξαναδώ σειρά γιατί είναι η αγαπημένη μου. Και κάπως έτσι θα με πάρει ο ύπνος...»
 «Εξαιτίας του κορωναϊού, είμαστε όλοι μπαγλαρωμένοι στα σπίτια μας. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε να διασκεδάζουμε, έστω κι αν δεν είναι όπως πριν…»
«Το Πάσχα, αν και μείναμε σπίτι, βάψαμε αυγά, φτιάξαμε τσουρέκια, κουλουράκια και λαζαράκια και γιορτάσαμε το Πάσχα όσο ποτέ άλλοτε, που συνήθως το περνούσαμε σε άλλες χώρες. Τα Χριστούγεννα ελπίζω να είναι παρόμοια. Θα παίξουμε τα κάλαντα (από το μπαλκόνι λογικά) με την Αντιγόνη (το κορίτσι που μένει στον πάνω όροφο) στο φλάουτο και την φλογέρα, θα φτιάξουμε κουραμπιέδες και μελομακάρονα και βασιλόπιτα. Αν χιονίσει όπως πέρυσι, θα είναι
τέλεια.  Μπορεί να είμαστε σε καραντίνα, αλλά αυτό δεν θα μας εμποδίσει να περνάμε καλά, όπως παλιά!» 
«Το απόγευμα που θα έχω τελειώσει τα μαθήματα μου έχω διαδικτυακή προπόνηση με την ομάδα μου»
 «Χθες  πέρασα μια καταπληκτική  μέρα στο σπίτι μου  παρόλο  που είμαι πολλές  μέρες καραντίνα λόγω του covid 19 . Η μέρα μου άρχισε με την παρακολούθηση  των μαθημάτων μέσα στην   εικονική τάξη . Μόλις τελείωσαν τα μαθήματα έκανα ένα χαλαρωτικό  μπάνιο και έφαγα...  Πήγαμε μια σύντομη βόλτα και  μετά επιστρέψαμε  στο σπίτι μου .  Εκεί βάλαμε  την ταινία<<Home allone >>,  βάλαμε στον υπολογιστή τα  τραγούδια που μας αρέσουν, δώσαμε φαϊ στην Μπέλλα, το σκυλάκι μας, και στη συνέχεια μαζί με τη βοήθεια της μαμάς φτιάξαμε σουβλάκια»  
«Κατά τη διάρκεια της καραντίνας όλοι οι άνθρωποι κλείνονται στα σπίτια τους και παίρνουν προφυλάξεις. Προφανώς, χωρίς να έχουν ιδέα τι γίνεται στον «έξω κόσμο» και με την αγωνία στα μάτια τους για το πότε  θα ξαναεπιστρέψουν στην κανονικότητα, πρέπει να περάσουν κάπως το χρόνο τους»
 «Αυτές τις μέρες που ο κορωνοϊός κυκλοφορεί, έχουν περιοριστεί οι μετακινήσεις μας στον έξω κόσμο. Όλοι οι μαθητές πρέπει να κάθονται πολλές ώρες στον υπολογιστή για να κάνουν online μαθήματα, που είναι κουραστικό.»
 «Η καθημερινή μας ρουτίνα έχει πάρει εντελώς άλλη μορφή! Εγώ ξυπνάω στις 8 παρά 10 . Στη συνέχεια πάω στο κρεβάτι των γονιών μου και ξανακοιμάμαι μέχρι και πέντε. Μετά παίρνω το τηλέφωνό μου για να δω κανένα βιντεάκι ώστε να ανοίξει το μάτι μου...» 
« Σε αυτή την καραντίνα είμαι πολύ πιο οργανωμένη και προετοιμασμένη σε σχέση με την προηγούμενη. Ξυπνάω περίπου στις 7:45 και αφού πλυθώ και φάω πρωινό ανοίγω τον υπολογιστή μου και παίρνω μέρος στα διαδικτυακά μαθήματα του σχολείου μου. Αφότου τελειώσω ξεκουράζομαι, για  μισή ώρα περίπου, και ύστερα ξεκινώ το διάβασμα των μαθημάτων της επόμενης ημέρας. Όταν ολοκληρώσω την μελέτη μου και το μάθημα αγγλικών, που κάνω δύο φορές την εβδομάδα, κάνω λίγη ώρα γυμναστική για να εκτονωθώ. Αφού λοιπόν έχω τακτοποιήσει όλες τις υποχρεώσεις μου κάνω το μπάνιο μου και τρώω το βραδινό μου. Μετά ανάβουμε το τζάκι και καθόμαστε όλοι μαζί στο σαλόνι με την οικογένειά μου και παρακολουθούμε κάποια ταινία. Η αλήθεια είναι ότι περνάω αρκετά καλά σε αυτή την καραντίνα και σίγουρα καλύτερα από την προηγούμενη γιατί τώρα είναι χειμώνας και κάνει λίγο κρύο, οπότε δεν είναι τόσο άσχημο να μένεις σπίτι. Βέβαια μου λείπει πολύ η καθημερινή προπόνησή μου στην τεχνική κολύμβηση και οι φίλοι μου. Είναι ωραία να περνάς περισσότερο χρόνο με την οικογένειά σου αλλά σίγουρα είναι προτιμότερο να είσαι εκτός καραντίνας. Αλλά όπως λέω εγώ "ότι έχεις πρέπει να το εκτιμάς" και στην προκειμένη περίπτωση είναι ό,τι πιο σημαντικό έχουμε ... την υγεία μας!»
 «Μια μέρα από την ζωή μου αν και με καραντίνα περνάει πολύ ευχάριστα. Ας πούμε την Κυριακή που μας πέρασε πήγα μια βόλτα με την φίλη μου την Εύα γιατί είχε τα γενέθλια της. Μπορώ να πω πως όλες οι μέρες της εβδομάδας μου αρέσουν αλλά σαν την Κυριακή δεν έχει».
«Παρόλο που τώρα έχω πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο προτιμώ την παλιά μου καθημερινότητά διότι μπορούσα να παίξω και με τους φίλους μου...»
« Ο κορωνοϊός ήρθε στην ζωή μας και από τότε όλα έχουν αλλάξει. Οι μέρες είναι τελείως διαφορετικές σε σχέση με το παρελθόν. Όλα κυλούν πιο αργά στο σπίτι και ο χρόνος είναι σαν να μην περνάει. Συγκεκριμένα η μέρα μου πλέον ξεκινάει από τις εφτά το πρωί. Ξυπνάω και πηγαίνω να ετοιμαστώ για το διαδικτυακό σχολείο...  Πριν την καραντίνα κουραζόμουν περισσότερο ενώ τώρα όχι. Μα μου λείπουν πολύ οι φίλοι μου! Ελπίζω όλα να ξαναγίνουν φυσιολογικά! Το μόνο πράγμα που έχω να κάνω για την ώρα είναι να σκέφτομαι θετικά!»
  «Ο κορωνοϊός και η καραντίνα έχουν αλλάξει τη ζωή μου και την καθημερινότητά μου. Δυστυχώς η αναγκαία καραντίνα που έχουμε δεν μου αρέσει καθόλου. Όλα έχουν αλλάξει, εκτός από την πρωινή καθημερινότητα. Ξυπνάω στις 7:30 το πρωί και μετά από ένα πεντάλεπτο που χουζουρεύω σηκώνομαι τελικά από το κρεβάτι. Τρώω το πρωινό μου και στις 8:00 ετοιμάζομαι για την τηλεκπαίδευση. Οι ώρες αυτές περνούσαν πιο ευχάριστα στο σχολείο. Κατά τις 4:30 το απόγευμα ξεκινάω την μελέτη μου και αφού τελειώσω παίζω με τον αδερφό μου ποδόσφαιρο στο σαλόνι. Εννοείται, με μια πολύ μικρή μπάλα και χωρίς δυνατά σουτ, γιατί αυτό δεν αρέσει καθόλου στην μητέρα μου... Γύρω στις 7:30 τρώμε το βραδινό μας. Όταν τελειώσουμε χαλαρώνουμε παρακολουθώντας τηλεόραση μέχρι τις 22:30.Πλένω τα δόντια μου και πηγαίνω για ύπνο. Αυτό επαναλαμβάνεται κάθε μέρα σαν ρουτίνα που εύχομαι να τελειώσει σύντομα!»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου