Κυριακή 11 Ιουλίου 2021

Αγαπητό μου ημερολόγιο (3)

«Με λένε Άννα και είμαι πριγκίπισσα του Βυζαντίου»

Η πορφυρογέννητη Άννα θα παντρευόταν ξένο άρχοντα και μάλιστα βάρβαρο, γάμος που της επιβλήθηκε για πολιτικούς λόγους. Η συναρπαστική ιστορία από τα βυζαντινά χρόνια αλλά και η προσωπικότητα της πριγκίπισσας Άννας ήταν το κίνητρο για τις δημιουργίες των μαθητών στο πλαίσιο της Ιστορίας της Β΄ τάξης, της καθηγήτριας Ζαφειρίας Παπαδημητρίου. Φαντάστηκαν τι θα έγραφε στο ημερολόγιό της η Άννα στο δρόμο για την Χερσώνα,  εκεί που θα άλλαζε για πάντα η ζωή της! Πώς θα ένιωθε μετά από τον γάμο της με έναν αλλόθρησκο βάρβαρο, με έναν Βίκινγκ, που είχε δεχτεί όμως να ασπαστεί τον χριστιανισμό, αυτός και ολόκληρος ο λαός του, για χάρη της...

Πηγαίνω στην Χερσώνα με θέλημα του αδελφού μου και όχι δικό μου. Τα συναισθήματα μου είναι ανάμικτα. Από την μία χαίρομαι που ο αδελφός μου πέτυχε αυτό που ήθελε και η αυτοκρατορία είναι ασφαλής, αλλά νιώθω απογοήτευση γιατί συγγενικό μου πρόσωπο με πούλησε σαν να ήμουν ένα αντικείμενο. Και εκτός από αυτό με υποχρέωσε να παντρευτώ έναν άνθρωπο που ούτε γνωρίζω πολύ καλά ούτε και τον αγαπώ. Δεν μου αρέσει που ο αδελφός μου, αντί να τον ξεπληρώσει, αποφάσισε να δώσει εμένα, την ίδια του την αδελφή, ως αντάλλαγμα. Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο. Ότι θα παντρευτώ τον Βλαδίμηρο ή ότι με πούλησε ο αδελφός μου. Δεν ξέρω τι να σκεφτώ, τι θα συναντήσω στην Χερσώνα. Μακάρι μόνο να είχα την ευκαιρία να αποφασίσω εγώ για το τι θα κάνω στην ζωή μου.

   ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ 
                                   
Ο αδερφός μου Βασίλειος ζήτησε βοήθεια από τον Ρώσο ηγεμόνα Βλαδίμηρο για να συντρίψει την εξέγερση της μικρασιατικής αριστοκρατίας. Είμαι πολύ στεναχωρημένη όμως, γιατί του υποσχέθηκε να με δώσει ως σύζυγό του. Το ξέρω ότι πρέπει να κάνουμε τα πάντα για την πατρίδα, αλλά τώρα καλούμαι να παντρευτώ κάποιον ξένο και να ζήσω σε ξένη χώρα μακριά από τους δικούς μου. Το μόνο καλό που συνέβη σε όλη αυτή την ιστορία είναι ότι ο Βλαδίμηρος δέχτηκε να ασπαστεί τον Χριστιανισμό για να παντρευτούμε. Μαζί του θα βαπτιστούν κι άλλοι Ρώσοι στα νερά του Δνείπερου. Σημασία  έχει ότι το Βυζάντιο θα επηρεάσει τη νοοτροπία και τον πολιτισμό των Ρώσων. Μολονότι θα είμαι σε ξένη χώρα θα υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία με την πατρίδα μας.  

  ΜΠΑΡΜΠΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

                                                                 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου