Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021

Ελλήνων νόστος(1)

«Ο καημός της ξενιτιάς» 
 
Έλληνας και ξενιτιά είναι έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες! Από τον νόστο του ομηρικού Οδυσσέα μέχρι τα δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς και από το λαϊκό τραγούδι για τον ξενιτεμό των Ελλήνων στον 20ο αιώνα μέχρι τα σύγχρονα κείμενα για το φευγιό των νέων στο εξωτερικό, κοινό στοιχείο είναι τα έντονα συναισθήματα που εκφράζονται.   Συναισθήματα που ένιωσαν και τα παιδιά μέσα από το μάθημα της Λογοτεχνίας , της καθηγήτριας Ζαφειρίας Παπαδημητρίου, μπήκαν στη θέση των ξενιτεμένων και έγραψαν επιστολές, ημερολόγια, ποιήματα, αλλά και ζωγράφισαν με συγκινητικό τρόπο!
Αγαπητό μου ημερολόγιο,
σήμερα κλείνω έναν χρόνο στη ξενιτιά. Έναν χρόνο μακριά από την πατρίδα μου, τους φίλους μου και την οικογένεια μου. Να  ’ξερες πόσο μου λείπουν.
Τη θυμάμαι καθαρά. Θυμάμαι καθαρά την ημέρα που αποφάσισα πως θα ήταν καλύτερο να μεταναστεύσω. Είμαστε μια πολύτεκνη οικογένεια και τα χρέη μας έπνιγαν. Νοίκια, ανάγκες των παιδιών, φαγητό. Ο μισθός μου από την προηγούμενη δουλειά δεν έφτανε για κανένα από αυτά. Έτσι, πήρα το καράβι ελπίζοντας σε μία καλύτερη ζωή, η οποία θα διευκόλυνε τη γυναίκα και τα παιδιά μου. Μόνο μία φωτογραφία μού τους θυμίζει. Πίστευα πως με το να αρχίσω να γράφω ένα ημερολόγιο θα γέμισα το κενό που δημιουργήθηκε, όταν απομακρύνθηκα από τα πάντα. Οικογένεια, φίλους, γνωστούς… 
Όταν έφτασα εδώ, πίστευα πως πήγα σε έναν άλλο πλανήτη. Είναι διαφορετικά εδώ από την Ελλάδα. Από εκεί που ζούσα σε ένα χωριό, όπου όλοι ξέρουμε τους γείτονές μας, μεταφέρθηκα σε μια ψυχρή μεγαλούπολη. Εδώ δεν έχω φίλους. Δεν έχω κάποιον να μιλήσω. Μόνο δουλεύω και κοιμάμαι. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για μένα. Είμαι απλά ένας εργάτης, που πληρώνεται με λίγα λεφτά, που και αυτά τα στέλνω στην πατρίδα μου, στο σπιτικό μου. Πώς μου λείπει…
Ελπίζω γρήγορα τα πράγματα να καλυτερέψουν στη γενέτειρά μου, να μη ζω σαν εξόριστος άλλο. Θέλω να δω πάλι από κοντά την οικογένεια μου και τους φίλους. Θέλω πάλι η ζωή μου να γίνει κανονική και να αποκτήσει νόημα. Πού ξέρεις αγαπητό ημερολόγιο; Κάποια στιγμή θα πραγματοποιηθούν οι ευχές μου. 

ΚΩΣΤΗΣ ΣΑΡΜΠΑΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου