ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής ο νόμος 4692 για την «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Παιδείας, στις 11 Ιουνίου. Περιέχει μεταβολές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 111/Α/12 Ιουνίου 2020).
Οι κυριότερες αλλαγές που αφορούν το γυμνάσιο και η εφαρμογή τους ξεκινά από το νέο σχολικό έτος, 2020-2021, είναι:
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Οι τρεις ομάδες κατάταξης των μαθημάτων αλλάζουν σύνθεση.
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα μαθήματα:
• Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία)
• Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση)
• Ιστορία
• Μαθηματικά
• Φυσική
• Βιολογία
• Αγγλικά
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα μαθήματα:
• Γεωλογία-Γεωγραφία
• Χημεία
• Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
• Θρησκευτικά
• Δεύτερη ξένη γλώσσα
• Τεχνολογία – Πληροφορική
• Οικιακή Οικονομία
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα μαθήματα:
• Μουσική-Καλλιτεχνικά
• Φυσική Αγωγή
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις δίδονται στα μαθήματα της Ομάδας Α’ σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου.
Στα μαθήματα των Ομάδων Α’ και Β’ διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.
Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.
Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
ΠΡΟΑΓΩΓΗ - ΑΠΟΛΥΣΗ
Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
Διαφορετικά ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου σε επαναληπτική εξέταση, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης και επαναλαμβάνει την τάξη.
γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.
Για τα μαθήματα Ομάδων Β’ και Γ′ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές.
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις ο μαθητής δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή απόλυσης, επαναλαμβάνει την τάξη.
Για τους κατ΄ιδίαν διδαχθέντες , στρατεύσιμους μαθητές, αυτούς που φοίτησαν σε ξένα σχολεία του εξωτερικού προβλέπονται ειδικές ευεργετικές διατάξεις.
ΔΙΑΓΩΓΗ
Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, τα απολυτήρια, τα αποδεικτικά απόλυσης και σε κάθε αποδεικτικό και πιστοποιητικό σπουδών. Η αναγραφή περιλαμβάνει και τους τίτλους πριν το σχολικό έτος 2020-2021 εφόσον εκδοθούν μετά την ψήφιση του νόμου.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Ο μέγιστος και ο ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Ο μέγιστος και ο ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων πρόκειται να λειτουργήσουν πιλοτικά στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος ώστε να οριστικοποιηθεί το περιεχόμενό τους. Αποσκοπούν στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, που σχετίζονται με την ζωή, την τεχνολογία και την επιστήμη στους μαθητές.
Αναμένεται η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής να καθοριστεί η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους ενοτήτων, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και κάθε άλλη ρύθμιση που σχετίζεται με αυτή την δράση.
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (Άρθρο 37)
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου στον οποίο αναφέρονται τα θέματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του, συντάσσεται από τον Διευθυντή, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, τους γονείς, τους εκπροσώπους του Δήμου και το Προεδρείο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου. Έχει ισχύ αφού εγκριθεί από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Προβλέπεται από το υπουργείο Παιδείας και από το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) ότι μπορεί να εκδώσουν πρότυπο κανονισμό λειτουργίας των σχολικών μονάδων προς διευκόλυνσή τους.
Σύμβουλος Σχολικής Ζωής (άρθρο 38)
Ορίζονται στην αρχή κάθε σχολικού έτους δύο, κατά κανόνα, εκπαιδευτικοί ως Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, σε κάθε σχολείο. Αναλαμβάνουν αρμοδιότητες παροχής συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων.
Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής παρεμβαίνει, καθοδηγεί και ενημερώνει σε θέματα όπως, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υπερκείμενων σχολικών δομών υποστήριξης.
Βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές της ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και το εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης.
Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.
Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού (Άρθρο 39)
Τα κατάλληλα διοικητικά, εκπαιδευτικά, καθώς και άλλα μέτρα για την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, αναμένονται να καθοριστούν με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία πατήστε ΕΔΩ για να ανοίξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου