Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024

ΠΑΡΑΜΥΘΟ…ΛΟΓΕΙΑ (8 /24)

Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΗΔΟΝΙ 

Μια φορά και έναν καιρό σε ένα παλάτι ζούσε μια πριγκίπισσα. Ήταν πολύ χαρούμενη γιατί σε λίγες μέρες θα παντρευόταν τον πρίγκιπα που απαγαπούσε.
Λίγες ώρες πριν από τον γάμο της και ενώ η πριγκίπισσα ετοιμαζόταν, μία μάγισσα έφτασε στο παλάτι και τη μεταμόρφωσε σε άσχημη κοπέλα. Η μάγισσα τη μεταμόρφωσε, γιατί ήθελε να παντρέψει την κόρη της με τον πρίγκιπα. Αυτός μόλις είδε την κοπέλα σε τέτοια κατάσταση, ακύρωσε το γάμο. Η κοπέλα απογοητευμένη, αποφάσισε να πάει μία βόλτα στο δάσος. Εκεί συνάντησε ένα  αηδόνι και άρχισε να τις μιλάει:
-Τι έχεις; Γιατί κλαις; τη ρώτησε το αηδόνι.
-Δεν βλέπεις πόσο άσχημη είμαι; Σήμερα θα γινόταν ο γάμος μου, αλλά η μάγισσα με μεταμόρφωσε. Ήμουν μια όμορφη πριγκίπισσα και μετά ο πρίγκιπας ακύρωσε το γάμο.
-Πω! Πω!  Πόσο στεναχωριέμαι. Και εμένα κάπως έτσι είναι η ιστορία μου, πριν από λίγες μέρες αρραβωνιαζόμουν αλλά η μάγισσα με μεταμόρφωσε σε αηδόνι που μιλάει, και έτσι δεν αρραβωνιάστηκα, είπε το αηδόνι.
-Τι κρίμα! Τώρα στεναχωρήθηκα και εγώ! Αλλά θα σταματήσω να κλαίω. Θες να πάμε μία βόλτα; είπε η κοπέλα – πριγκίπισσα.
-Ναι, πάμε, απάντησε το αηδόνι.
Καθώς περπατούσαν, είδαν τη μάγισσα, κρύφτηκαν πίσω από ένα δέντρο και την άκουσαν που μιλούσε με κάποιον. Μόλις έφυγε η μάγισσα άρχισαν να συζητάνε.
-Άκουσες τι είπε; Ρώτησε η πριγκίπισσα.
-Άκουσα. Είπε ότι για να λυθούν τα ξόρκια πρέπει να λύσουμε ένα αίνιγμα, απάντησε το αηδόνι.
-Αν άκουσα καλά, αυτό το αίνιγμα λέει ότι πρέπει να φιληθούμε, είπε η πριγκίπισσα.
- Και εγώ το ίδιο άκουσα. Αλλά πώς θα λύσουμε το αίνιγμα, γιατί αν δεν το βρούμε και δεν το λύσουμε, πώς θα φιληθούμε; αναρωτήθηκε τα αηδόνι.
- Δεν ξέρω. Πάντως εγώ λέω να γυρίσω σπίτι μου και να ξεκουραστώ, γιατί αρχίζει να νυχτώνει. Θα έρθεις μαζί μου ή θα γυρίσεις σπίτι σου; το ρώτησε πριγκίπισσα.
- Καλύτερα να έρθω μαζί σου, γιατί χάθηκα και δεν ξέρω πώς να γυρίσω, απάντησε τα αηδόνι.
 Όταν έφτασαν στο παλάτι, έπεσαν και οι δύο εξαντλημένοι για ύπνο. Το επόμενο πρωί, μόλις ξύπνησαν βρήκαν ένα γράμμα απ τη μάγισσα που έλεγε ότι για να λυθούν τα ξόρκια έπρεπε απλά να φιληθούν και όχι να λύσουν κάποιο αίνιγμα. Φιλήθηκαν, γύρισαν στην κανονική τους μορφή και λίγες μέρες μετά παντρεύτηκαν. Ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.
 
ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΒΕΜΒΕΤΣΟΥ

ΣΣ. Στο πλαίσιο του μαθήματος των κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της καθηγήτριας Γεωργίας Αλειφέρη, και με αφορμή παραμύθια και λαϊκές αφηγήσεις που ανθολογούνται στο σχολικό βιβλίο, μαθητές και μαθήτριες… «μαγείρεψαν» τα δικά τους παραμύθια και τις δικές τους ιστορίες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου