Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΠΡΟΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ

Προκρίθηκαν δύο μαθητές του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας στον επόμενο γύρο του διαγωνισμού μαθηματικών που οργανώνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Πρόκειται για την μαθήτρια  Δέσποινα Κουσίδη της Γ' τάξης και τον μαθητή Βασίλη Καραβασίλη της Β' τάξης. Η συμμετοχή φέτος του σχολείου ήταν η μεγαλύτερη σε αριθμό που έλαβε μέρος στον ομολογουμένως υπέρ υψηλών απαιτήσεων μαθητικό διαγωνισμό. Να σημειωθεί ακόμη ότι οριακά απώλεσαν την πρόκριση άλλοι δύο μαθητές, ο ένας μάλιστα είχε προκριθεί πέρσι στον επόμενο γύρο.

 Από τους δύο μαθητές ζητήθηκε να αναφέρουν τις εντυπώσεις, τα κίνητρα και την εμπειρία τους αλλά και τις προσδοκίες τους από την συμμετοχή τους σε αυτόν τον διαγωνισμό!

Η μαθήτρια Δέσποινα Κουσίδη δήλωσε:


 Η  μαθηματική εταιρεία είναι μία ένωση επιστημόνων που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό την εθελοντική προαγωγή και διάδοση των διάφορων κλάδων της μαθηματικής επιστήμης.
Η προσωπική  «γνωριμία μου» με την μαθηματική εταιρεία έγινε για πρώτη φορά πέρυσι το Νοέμβριο , όταν η καθηγήτρια μας κυρία Μπαρούτα , μας προέτρεψε να λάβουμε μέρος στην πρώτη φάση του πανελλήνιου διαγωνισμού  μαθηματικών  με την επωνυμία «Θαλής», που σκοπό έχει, μετά την ολοκλήρωση  όλων των φάσεων,  την επιλογή της ομάδας μαθητών που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα.
Η ιδέα από τη μία πλευρά με ενθουσίασε βλέποντας τη σαν πρόκληση και ως καινούργια εμπειρία και από την άλλη με φόβισε λίγο  καθώς  ήταν κάτι πέρα από τα οικεία όρια του σχολείου μου και άγνωστου μέχρι τότε βαθμού δυσκολίας για μένα .
Τη μέρα όμως διεξαγωγής  του διαγωνισμού ήμουν πολύ ενθουσιασμένη καθώς είχα εστιαστεί στη χαρά της εμπειρίας και είχα απαλλαχθεί εντελώς από το άγχος του αποτελέσματος.
Η διαδικασία της εξέτασης ήταν σαν μια προσομοίωση των πανελληνίων εξετάσεων,  με τη διαφορά πως ο χώρος διεξαγωγής και οι περισσότεροι συμμετέχοντες ήταν άγνωστοι προς εμένα.
Τα περισσότερα θέματα ήταν στα πλαίσια της ύλης που είχαμε διδαχθεί στο σχολείο μας , προς την κατεύθυνση ωστόσο της ανάπτυξης του μαθηματικού συλλογισμού και της μαθηματικής σκέψης.
Το Δεκέμβριο  όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και διαπίστωσα ότι το όνομά μου ήταν στον κατάλογο των επιτυχόντων, γεγονός που μου εξασφάλιζε τη συμμετοχή στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού (Ευκλείδης), χάρηκα ιδιαίτερα καθώς   αυτή η τόσο εποικοδομητική διαδικασία θα συνεχίζονταν.  
Με βάση λοιπόν την όμορφη αυτή  εμπειρία  που είχα, δεν χρειάστηκε καμία σκέψη προκειμένου να ανταποκριθώ και φέτος θετικά στην προτροπή του καθηγητή μας  κυρίου Καραμέρου  προκειμένου να συμμετάσχουμε στον 75πανελλήνιο διαγωνισμό της μαθηματικής εταιρείας .
Σαφώς και δεν  υπήρχε η ίδια αγωνία  με πέρυσι αλλά η πρόκληση της δοκιμασίας  εξακολουθούσε να είναι για μένα ένα ισχυρό κίνητρο.
Μετά την ανακοίνωση την προηγούμενη εβδομάδα των θετικών αποτελεσμάτων,  περιμένω με προσμονή τη διεξαγωγή της δεύτερης φάσης της διαδικασίας που θα γίνει τον Ιανουάριο.
Δεδομένου ότι η προετοιμασία μου για αυτούς τους διαγωνισμούς  περιορίζεται αποκλειστικά  και μόνο στην ενασχόληση μου με τα μαθηματικά στο πλαίσιο του διδακτικού προγράμματος του  σχολείου μας,  θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους καθηγητές  μας, που μας δίνουν τα εφόδια να   εκπροσωπούμε αξιοπρεπώς το σχολείο μας και να παροτρύνω όλους τους συμμαθητές μου να μην διστάζουν να  συμμετάσχουν σε τέτοιους είδους προκλήσεις καθώς ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, επιτυχία είναι από μόνη της όλη η διαδικασία της συμμετοχής και η εμπειρία που αυτή σου προσφέρει. 


Ο μαθητής  Βασίλης Καραβασίλης δήλωσε:

Έναν χρόνο πριν έμαθα για το διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρίας από την καθηγήτρια μαθηματικών του σχολείου μας, κυρία Αρδαβάνη. Μου αρέσουν πάρα πολύ τα μαθηματικά και είμαι αρκετά καλός στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. Έτσι λοιπόν, αποφάσισα να συμμετάσχω την φετινή χρονιά στον διαγωνισμό αυτό. Η κυρία Αρδαβάνη μου έδωσε κάποια θέματα που είχαν «πέσει» προηγούμενες χρονιές στον διαγωνισμό. Άρχισα να λύνω μερικά από αυτά. Στην αρχή απογοητεύτηκα επειδή δεν μπορούσα να λύσω κάποια από τα προβλήματα, μα η αποτυχία μου στην επίλυσή τους με έκανε να αρχίσω να σκέφτομαι με έναν διαφορετικό τρόπο πώς θα τα λύσω. Σκεφτόμουν τώρα πιο καθαρά και πιο έξυπνα.  Επεξεργαζόμουν καλύτερα τα δεδομένα του προβλήματος και αυτό ήταν που με βοήθησε στην επίλυση, κατά κάποιον τρόπο, πιο σύνθετων προβλημάτων.
 Έφτασε λοιπόν η μέρα του διαγωνισμού. Δεν ήμουν καθόλου αγχωμένος, σε σύγκριση με τις εξετάσεις (του σχολείου, των αγγλικών ή του πιάνου). Πήγαινα για να το διασκεδάσω κυρίως, αλλά και να τα πάω όσο καλύτερα μπορούσα. Μόλις πήρα τα θέματα στα χέρια μου ξεκίνησα να λύνω την πρώτη αριθμητική παράσταση. Την έλυσα σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα για να κερδίσω χρόνο για τα επόμενα, πιο δύσκολα προβλήματα. Η δεύτερη άσκηση ήταν ένα απλό πρόβλημα, το οποίο δεν κατάφερα να λύσω μέχρι το τέλος, γιατί για να το εκφράσω αλγεβρικά χρησιμοποίησα ένα σύστημα εξισώσεων, το οποίο δεν μπορούσα να λύσω, επειδή δεν είχα διδαχτεί πώς να το κάνω. Υπήρχε και διαφορετικός τρόπος επίλυσης, με έναν άγνωστο, τον οποίο μπορούσα να χρησιμοποιήσω και να λύσω, σύμφωνα με τις γνώσεις μου, τον οποίο δεν χρησιμοποίησα, επειδή απλώς δεν το σκέφτηκα.
 Στην συνέχεια, παρέλειψα το τρίτο πρόβλημα επειδή μου φάνηκε πιο δύσκολο και άρχισα να λύνω το τελευταίο, το οποίο ήταν γεωμετρία, στην οποία είμαι καλύτερος απ’ ότι στην άλγεβρα. Μου πήρε πολύ ώρα να συνειδητοποιήσω τη λύση του αλλά τελικά τα κατάφερα. Τέλος, είχε μείνει μόνο μισή ώρα, από τις τρεις που είχαμε στην διάθεσή μας, και προσπάθησα να λύσω την τρίτη άσκηση. Ζητούνταν να βρούμε το μεγαλύτερο και το μικρότερο από κάποια κλάσματα χωρίς να κάνουμε τη διαίρεση αριθμητή-παρονομαστή. Βρήκα το σωστό αποτέλεσμα αλλά ο τρόπος που χρησιμοποίησα για να λύσω την άσκηση δεν ήταν απόλυτα σωστός.
Ήμουν πολύ ευχαριστημένος από την προσπάθειά μου, αλλά χάρηκα ακόμα πιο πολύ όταν άκουσα πως προκρίθηκα στον επόμενο διαγωνισμό. Ήταν μια φανταστική εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ! Τώρα πρέπει να επικεντρωθώ στον επόμενο στόχο μου, την εκπροσώπηση του σχολείου μας, αλλά και την προσωπική μου επιτυχία στον επόμενο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας. 
Οι δύο μαθητές διαγωνίζονται στην επόμενη φάση του μαθηματικού διαγωνισμού με την οναμασία "Ευκλείδης" στις 17 Ιανουαρίου. Η σχολική κοινότητα του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας τους εύχεται καλή Επιτυχία!


3 σχόλια:

  1. Μπράβο στη Δέσποινα και στο Βασίλη για τις επιδόσεις τους στο Μαθηματικό διαγωνισμό ΘΑΛΗΣ και καλή τους επιτυχία στην επόμενη φάση του διαγωνισμού !
    Ισίδωρος Γλαβάς, Μαθηματικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στα παιδιά! Είναι μια απόδειξη ότι το σχολείο μπορεί να εμπνεύσει, να ενεργοποιήσει και να ενθουσιάσει τα παιδιά με τη συμπαράσταση των καθηγητών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή