Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2019

Τα παιδιά

Γράφουν για τα Χριστούγεννα

Στη «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» του Κ. Ντίκενς ο Σκρουτζ πριν την εμφάνιση των τριών πνευμάτων είναι αρνητικός απέναντι των στη γιορτή των Χριστουγέννων. Δε σέβεται την ιερότητά τους και τα κρίνει με μέτρο το χρήμα.
Αντίθετα ο ανιψιός του θεωρεί τα Χριστούγεννα ευλογημένη γιορτή και αντιλαμβάνεται το βαθύτερο πανανθρώπινο νόημά τους.
Με αφορμή το απόσπασμα από την «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» που ανθολογείται στο βιβλίο Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α’ Γυμνασίου και την πρόσφατη ομώνυμη θεατρική παράσταση που παρακολούθησε το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, οι μαθητές γράφουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται από την γιορτή των Χριστουγέννων. 


ΝΑΝΣΥ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

Τα Χριστούγεννα για μένα σημαίνουν πολλά και ωραία πράγματα. Διακοπές, ξεκούραση από τα μαθήματα του σχολείου, χριστουγεννιάτικο δέντρο, κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βόλτες με τις φίλες μου, κάλαντα, αναμμένο τζάκι και άλλα πολλά. Χριστούγεννα όμως, σημαίνει Αγάπη και Ειρήνη. Πάντα αυτές τις ημέρες, παρακαλώ τον Θεό να βοηθήσει τα παιδιά του πολέμου και τα φτωχά παιδιά που δεν μπορούν να τα νιώσουν και να έχουν αυτά που εγώ έχω. Μου αρέσει πολύ που μαζευόμαστε όλη η οικογένεια μαζί, τρώμε τα παραδοσιακά φαγητά και γλυκά και πίνουμε κουβεντιάζοντας μέχρι αργά το βράδυ. Παίρνουμε και δίνουμε δώρα, δείχνοντας έτσι την αγάπη για τον άλλον. Τα Χριστούγεννα είναι μαγεία!

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΕΤΣΑ

Τα Χριστούγεννα μπορώ να πω ότι είναι η αγαπημένη μου γιορτή. Σχεδόν κάθε χρόνο τα καλωσορίζω με την ίδια χαρά και την ίδια ανυπομονησία. Για μένα τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή με ισχυρό θρησκευτικό περιεχόμενο. Συμβολίζουν την γέννηση του Χριστού που έδωσε χαρά και ελπίδα στους ανθρώπους. Είναι όλες οι χαρούμενες στιγμές που περνάμε με συγγενείς και φίλους. Είναι τα έθιμα που ακολουθούμε, τα νοήματά τους και οι αναμνήσεις που τα πλαισιώνουν. Παράλληλα τα Χριστούγεννα είναι και μια εποχή όπου καλούμαστε να κάνουμε μια ενδοσκόπηση και αυτοκριτική. Οι περισσότεροι συλλογιζόμαστε τη συμπεριφορά μας, τα συναισθήματα και τους συνανθρώπους μας. Ψάχνουμε να βρούμε πως θα γίνουμε καλύτεροι και θα διορθώσουμε προηγούμενα λάθη μας. Τέλος τα Χριστούγεννα είναι μια ευκαιρία να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη και να νιώσουμε ευγνωμοσύνη για όσα έχουμε, σταματώντας να μπερδεύουμε αυτή τη γιορτή με εμπορικό πανηγύρι.

ΑΜΑΛΙΑ ΜΑΡΑΓΓΕΛΗ

Όταν ακούω την λέξη Χριστούγεννα, μου έρχεται στο μυαλό μία μεγάλη, χαρούμενη γιορτή με πολλά Χριστουγεννιάτικα δέντρα, χρωματιστά φωτάκια, οι δρόμοι στολισμένοι και ένα μεγάλο τραπέζι στρωμένο με ωραία γλυκά και μυρωδάτα φαγητά. Μου αρέσουν πολύ τα Χριστούγεννα, γιατί δεν έχουμε σχολείο, ξυπνάμε ό,τι ώρα θέλουμε και έχουμε αρκετό ελεύθερο χρόνο. Επίσης, μου αρέσει, όταν πηγαίνω να λέω τα κάλαντα με τις φίλες μου αλλά και όταν πηγαίνω βόλτες, για βλέπω τους υπέροχους στολισμένους δρόμους και μαγαζιά. Ακόμα ένας λόγος που αγαπώ τα Χριστούγεννα και μου αρέσουν πολύ είναι επειδή βλέπω τα αγαπημένα μου πρόσωπα, περνάμε αρκετό χρόνο μαζί, αλλάζουμε δώρα και τρώμε υπέροχες σπιτικές λιχουδιές. Πάντα μου άρεσαν τα Χριστούγεννα και περιμένω πώς και πώς να έρθουν, γιατί θα δω συγγενείς μου και θα περάσουμε όλοι μαζί ωραίες και αξέχαστες στιγμές.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Τα Χριστούγεννα δεν μπορώ να τα εξηγήσω με απλά λόγια, αλλά θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω το μεγαλείο τους. Χριστούγεννα είναι η μαγεία της ενότητας, της αδελφοσύνης, η χαρά να είσαι με τους ανθρώπους που αγαπάς. Είναι μια γιορτή που οι άνθρωποι ξεχνάνε για λίγο τους εαυτούς τους και σκέφτονται και τους άλλους. Χριστούγεννα πραγματικά είναι μία από τις πιο μαγικές γιορτές και εύχομαι να μην σταματήσουν ποτέ να υπάρχουν. Με λίγα λόγια να είναι πάντα ευλογημένα.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΦΙΑΓΚΟΥΣΑΚΗΣ

Τα Χριστούγεννα είναι μία λέξη που σημαίνει τόσα πολλά για τον καθένα μας. Όταν την ακούω, μου έρχονται στο μυαλό τα ίδια πράγματα: ένα αναμμένο τζάκι, ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο που ομορφαίνει το σπίτι, δώρα, φιλανθρωπίες σε φτωχούς ανθρώπους, κουραμπιέδες, μελομακάρονα αλλά και κάλαντα. Τα Χριστούγεννα είναι διακοπές στις οποίες μπορούμε να περάσουμε πολύ χρόνο με την οικογένειά μας αλλά και με τους φίλους μας.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΝΕΤΟΣ

Τα Χριστούγεννα για εμάς τους Χριστιανούς είναι μεγάλη γιορτή, αφού γεννήθηκε ο Χριστός. Δυστυχώς όμως στην εποχή μας οι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν τα Χριστούγεννα σαν μια ευκαιρία διασκέδασης και ξεκούρασης. και ο Χριστός δεν υπάρχει πουθενά. Για μένα τα Χριστούγεννα είναι αγάπη και προσφορά τόσο στους δικούς μου ανθρώπους όσο και σε εκείνους που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και έχουν ανάγκη τη βοήθειά μας. Γι’ αυτό παίρνω μέρος στο «δέμα αγάπης» που διοργανώνει το Κατηχητικό και πηγαίνουμε τρόφιμα σε φτωχές οικογένειες. Ακόμα με τα χρήματα που μαζεύω από τα κάλαντα παίρνω δώρα στα μέλη της οικογένειάς μου. Από την άλλη μεριά τα Χριστούγεννα είναι περίοδος διακοπών, καθώς είναι κλειστά τα σχολεία. Έτσι βρίσκω την ευκαιρία να ξεκουραστώ από τα μαθήματα, να κοιμηθώ πιο πολύ και να παίξω περισσότερο ηλεκτρονικά παιχνίδια με τα αδέλφια μου. Επίσης όταν ο καιρός το επιτρέπει πηγαίνουμε βόλτες στην στολισμένη Αθήνα και παίζω ατελείωτες ώρες με τους φίλους μου στην πλατεία. Ακόμη βρίσκουμε την ευκαιρία να πάμε στον κινηματογράφο και στο θέατρο, για να δούμε κάποια παιδική παράσταση. Βέβαια δεν παραλείπουμε να ανταλλάξουμε επισκέψεις σε συγγενείς και φίλους, να τρώμε μαζί και να παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια. Συνοψίζοντας προσπαθώ να συνδυάσω την προσωπική μου ψυχαγωγία με την προσφορά αγάπης και καλοσύνης στους άλλους ανθρώπους.

ΣΣ. Τα εξαιρετικά κείμενα αποτελούν εργασία των μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α' τάξης, της καθηγήτριας Γεωργίας Αλειφέρη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου